Kiemelt pályázatok

Közúti elektromos jármű beszerzés támogatása vállalkozásoknak

Kódszám RRF-REP-10.10.1-24

A pályázati felhívás célja elektromos jármű beszerzéséhez támogatás nyújtása vállalkozások részére.

Pályázati időszak

A felhívásra beérkező támogatási kérelmek egyszerűsített kiválasztási eljárásrend alapján kerülnek kiválasztásra. A támogatási kérelmek értékelése a benyújtás sorrendjében folyamatos elbírálás szerint történik.

A támogatási kérelmet Budapest régióban és a kevésbé fejlett régiókban (Pest, Közép-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl, Dél-Dunántúl, Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld) egyaránt 2024. február 05. 17:00-tól 2025. március 31. 10:00-ig lehet benyújtani. A kitöltőprogram 2024. február 1. 9.00-tól lesz elérhető.

Amennyiben a támogatást igénylő a jelen felhívásra egyszerre több támogatási kérelmet nyújt be, az elsőként benyújtott támogatási kérelem kerül elbírálásra, a többi támogatási kérelem automatikusan elutasításra kerül. Újabb támogatási kérelem az előzőleg benyújtott támogatási kérelem elutasítását követően nyújtható be. Benyújtott támogatási kérelem visszavonását követően újabb támogatási kérelem nem nyújtható be.

Egy támogatást igénylő egyszer részesíthető támogatásban. A támogatást igénylő partner vagy kapcsolt vállalkozása is támogatásban részesíthető, amennyiben az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő [1] vállalkozás részére bármely három évben Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 300 000 eurónak megfelelő forintösszeget. [2] [3]

Kedvezményezettek köre

Jelen felhívásra támogatási kérelmet nyújthat be Magyarországon székhellyel vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel, magyar adószámmal rendelkező vállalkozás [4]:

  • amelynek alapítása 2021.12.31. vagy ennél korábbi dátumú; [5]

  • gazdasági társaság, szövetkezet és egyéni cég esetén a támogatást igénylőnek a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott, legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámoló szerinti nettó árbevétele meghaladja a projekt elszámolható költségét;

  • egyéni vállalkozók és egyéb önálló vállalkozók esetén a támogatást igénylőnek a támogatási kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti év bevétele meg kell, hogy haladja a projekt elszámolható költségét;

  • taxis személyszállítás (TEÁOR 4932) tevékenységet folytató egyéni cég vagy egyéni vállalkozó kizárólag abban az esetben nyújthat be támogatási kérelmet, amennyiben a cégjegyzékében vagy az egyéni vállalkozói nyilvántartásában legkésőbb 2023. december 1-éig bejegyzésre került a Taxis személyszállítás (TEÁOR 4932) tevékenység.

További kizáró okok

Nem ítélhető meg támogatás annak a támogatást igénylőnek,

  • aki jogerős végzéssel elrendelt felszámolási, csőd-, végelszámolási vagy egyéb - a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott - eljárás alatt áll;

  • amelynek a saját tőkéje a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott (közgyűlés, taggyűlés, illetve a tulajdonosok által jóváhagyott) legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján negatív;

  • akinek, vagy amelynek a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott (közgyűlés, taggyűlés, illetve a tulajdonosok által jóváhagyott) legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján a saját tőkéje a törzstőke (alaptőke) jogszabályban előírt legkisebb mértéke alá csökkent;

  • amellyel szemben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), illetve az elődszervezete az APEH által indított végrehajtási eljárás van folyamatban a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában;

  • amelynek harmadik személy irányában olyan kötelezettsége áll fenn, amely a támogatással létrejött projekt céljának megvalósulását meghiúsíthatja;

  • aki nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének [6] (115/2021. (XIII. 10.) Korm. rendelet szerint);

  • amely az Áht. 1. § 4.) pontja szerint nem átlátható szervezet [7];

  • aki a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen nyilatkozatot tett;

  • aki a támogatási rendszerből való kizárás hatálya alatt áll.

Fenti felsorolás nem teljes körű, csak a leglényegesebb kizáró okokat tartalmazza.

Iparági korlátozások

Nem ítélhető meg támogatás annak a támogatást igénylőnek:

  • a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről, az 1184/2006/EK és az 1224/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben meghatározott halászati és akvakultúra-termékek elsődleges előállításával foglalkozó vállalkozásoknak;

  • az 1379/2013/EU rendelet 5. cikkének a) és b) pontjában meghatározott a halászati és akvakultúra-termékek feldolgozása és forgalmazása területén működő vállalkozásoknak, amennyiben a támogatás összegét a piacon vásárolt vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján határozzák meg;

  • amelynek fejlesztési igénye elsődleges mezőgazdasági termelésre irányul;

  • azon támogatást igénylő részére, amely azt mezőgazdasági termékek feldolgozásához vagy forgalmazásához használja fel, amennyiben:

  • a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy

  • a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ;

  • amely, azt exporttal kapcsolatos tevékenységhez használná, ha azt az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik;

  • amely annak felhasználását import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé;

  • akinek támogatása az európai uniós jog megsértését eredményezi;

  • melynek a tevékenységei között 2023.12.09-én vagy azt követően szerepel a Gépjárműkölcsönzés (TEÁOR 771) és/vagy a Gépjármű-kereskedelem (TEÁOR 451);

  • A csekély összegű támogatás kizáró feltételei alapján a felhívás keretében nem nyújtható támogatás azon támogatást igénylő részére, melynek főtevékenysége a kérelem benyújtásakor a TEÁOR’08 01.11. – 03.22 tevékenységek valamelyike.

Fenti felsorolás nem teljes körű, csak a leglényegesebb iparági korlátozásokat tartalmazza.

Megvalósítás helyszíne

A Budapest régióban meghirdetett támogatásra kizárólag a budapesti székhellyel rendelkező támogatást igénylők, továbbá az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Budapesten fiókteleppel, magyar adószámmal rendelkező gazdasági társaság támogatást igénylők, a kevésbé fejlett régióban meghirdetett támogatásra kizárólag a Pest, Közép-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl, Dél-Dunántúl, Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld régiókban székhellyel rendelkező támogatást igénylők, továbbá az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és a megfelelő kevésbé fejlett régióban fiókteleppel, magyar adószámmal rendelkező gazdasági társaság támogatást igénylők nyújthatnak be támogatási kérelmet.

A támogatást igénylő megvalósítási helyszínéül szolgáló székhelyének, illetve külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepének bejegyzettnek kell lennie az adott régiókategóriában a támogatást igénylő cégkivonatában.

Elszámolható költségek

Valamennyi támogatható tevékenység és költség csekély összegű támogatás [8] jogcímen számolható el.

A felhívás keretében kizárólag olyan teljesen elektromos, a vásárláskor először Magyarországon forgalomba helyezésre kerülő új gépjármű [9] megvásárlása vagy pénzügyi lízing keretében való beszerzése támogatható, amely megfelel a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerinti:

  • M1 - személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül legfeljebb nyolc ülőhellyel;

  • M2 - személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül több mint nyolc ülőhellyel és legfeljebb 5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel;

  • N1 - legfeljebb 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik és vontatók;

  • N2 - olyan N kategóriájú járművek, amelyek legnagyobb tömege meghaladja a 3,5 tonnát, de nem haladja meg a 12 tonnát;

kategóriás gépjárműnek.

A felhívás keretében hibrid üzemű gépjármű beszerzése nem támogatható.

A támogatott projektek vonatkozásában 2023. november 1-től 2026. április 30-ig felmerült kiadások számolhatóak el.

Az adásvételi szerződés vagy a lízingszerződés megkötésének dátuma nem lehet későbbi, mint a támogatási kérelem benyújtásának dátuma.

A projekt keretében kizárólag olyan tisztán elektromos gépjármű számolható el, melynek a végső kedvezményezett nevére szóló forgalmi engedély kiállításának és a gépjármű forgalomba helyezésének a dátuma nem korábbi, mint a felhívás társadalmi egyeztetésére bocsátás dátumát követő nap (2023. december 9.).

Nem elszámolható költségek köre

A támogatható tevékenységekhez kapcsolódóan nem elszámolható költségnek minősül mindazon költség, amely nem szerepel az elszámolható költségek között, de különösen:

  • a levonható és a le nem vonható ÁFA összege;

  • a lízingszerződéssel összefüggő egyéb költségek (pl. kamat, árfolyam-különbözet);

  • CASCO biztosítás költsége;

  • a kötelező arculati elem - e-mobilitás matrica – beszerzésének költsége.

A beruházás megvalósításával kapcsolatos fontos szabályok:

A projekt műszaki, szakmai tartalmának meghatározásához az alábbi elvárások figyelembevétele szükséges:

  • A felhívás keretében kizárólag a támogatás alapjául szolgáló gépjárműre megkötött adásvételi szerződés, illetve lízingszerződés benyújtásával lehet támogatást igényelni, abban az esetben is, ha annak hatálya a támogatás elnyeréséhez kötött felfüggesztő feltételhez kapcsolódik.

  • A projekt költségvetését a piaci árakhoz igazodóan, reális és takarékos módon kell összeállítani.

  • A támogatási kérelem pontjait a támogatást igénylőnek a felhívásban meghatározott feltételek alapján releváns szakmai és pénzügyi tartalommal ki kell töltenie. A támogatást igénylő által a támogatási kérelem kitöltése során megadott adatok, szakmai-pénzügyi leírások bővítésére, kiegészítésére nincs lehetőség.  Benyújtást követően a támogatási kérelem tartalmi elemeinek változtatására a Támogatói Okirat hatálybalépéséig nincs lehetőség. Az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők figyelembe.

  • A beszerezni kívánt eszközöknek meg kell felelnie a vonatkozó európai irányelveknek, szabványoknak, illetve az azokat harmonizáló magyar rendeleteknek, szabványoknak, környezetvédelmi előírásoknak.

  • A felhívás keretében elszámolásra kerülő költségek/költségtételek semmilyen egyéb uniós, illetve hazai támogatási forrásból nem kerülhetnek elszámolásra.

  • A projektben beszerzett eszközöket az érintett eszközök kereskedelmi forgalmával üzletszerűen foglalkozó, kereskedőnek, vagy gyártónak minősülő szállítótól/lízingcégtől kell beszerezni, a piacon szokványos jótállási és szavatossági feltételek biztosítása mellett. A felhívás keretében kizárólag azon kereskedőtől beszerzett elektromos gépjárműhöz nyújtható támogatás, amelyek tevékenységi körében 2023. július 1-én már szerepelt a TEÁOR ’08 szerinti 451, Gépjárművek kereskedelme.

  • Fontos, hogy az ajánlattevőnek függetlennek kell lennie. Nem független az az ajánlattevő,

    • amelyben a támogatást igénylő/végső kedvezményezett vagy ezek tulajdonosa - irányító vagy felügyeleti szerve -, annak tagja, és/vagy a szervezet nevében nyilatkozattételre, képviseletre jogosult személy, továbbá ezen személy hozzátartozója az alábbi jogok valamelyikét gyakorolja: tulajdonosi, fenntartói, vagyonkezelői, irányítási, képviseleti, munkáltatói, vagy kinevezési;

    • amelynek tulajdonosa - irányító vagy felügyeleti szerve -, annak tagja, és/vagy a szervezet nevében nyilatkozattételre, képviseletre jogosult személy, a támogatást igénylő/végső kedvezményezett szervezetében vagy ugyanazon beszerzés vonatkozásában másik ajánlattevő szervezetében az alábbi jogok valamelyikét gyakorolja: tulajdonosi, fenntartói, vagyonkezelői, irányítási, képviseleti, munkáltatói vagy kinevezési; vagy

    • ha a támogatást igénylő/végső kedvezményezett vagy másik ajánlattevő vonatkozásában partner vagy kapcsolt vállalkozásnak minősül.

    A függetlenség vonatkozásában hozzátartozónak minősül Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 1. és 2. pontja értelmében a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő, a testvér, az élettárs, az egyeneságbeli rokon házastársa, a házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, és a testvér házastársa.

  • A pénzügyi lízingre vonatkozó szabályok:

    • a végső kedvezményezett, mint lízingbevevő, kizárólag olyan finanszírozókkal köthet lízingszerződést, melyek tevékenységi körében 2023. július 1-én már szerepelt a TEÁOR ’08 szerinti 6491, Pénzügyi lízing tevékenység, vagy fő tevékenysége a TEÁOR ’08 szerinti 771, Gépjármű kölcsönzése;

    • a végső kedvezményezettet a lízingszerződés futamidejének végéig üzembentartóként kell bejegyezni a forgalmi engedélyen, de legkésőbb a projekt megkezdésétől számított - a projekt fizikai befejezésére rendelkezésre álló - 20. hónap végig, de legkésőbb 2026. április 30-ig a gépjárművet a végső kedvezményezett saját nevén kell forgalomba helyezni, illetve a gépjárműnek a végső kedvezményezett tulajdonába kell kerülnie;

    • a lízingszerződés futamidejét úgy kell meghatározni, hogy a fenti feltételek teljesüljenek.

  • Gépjármű vásárlás esetén a gépjárművet legkésőbb a projekt megkezdésétől számított - a projekt fizikai befejezésére rendelkezésre álló - 20. hónap végig, de legkésőbb 2026. április 30-ig a végső kedvezményezett saját nevén kell forgalomba helyezni, illetve a gépjárműnek a végső kedvezményezett tulajdonába kell kerülnie.

  • Forinttól eltérő pénznemben [10] megjelölt nettó vételár esetén a nettó vételárat az adásvételi vagy lízingszerződés megkötésének időpontjában érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hivatalos árfolyamon kell forintra átszámítani. Az árfolyamváltozásoktól függetlenül a záró elszámolás során az adásvételi vagy lízingszerződés megkötésének időpontjában érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hivatalos árfolyamon forintra átszámított nettó vételár kerül figyelembe vételre.

  • A beszerzett eszközöket a megvalósítás helyszínéül szolgáló székhelyre vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel rendelkező támogatást igénylő esetében a megvalósítás helyszínéül szolgáló magyarországi fióktelepre kell számvitelileg aktiválni.

  • Az elektromos gépjárművet világoszöld alapszínű rendszámmal kell forgalomba helyezni.

  • Fogyatékos munkavállalót foglalkoztató vállalkozás esetén kötelező az akadálymentesített jármű beszerzése, ha a munkaköre a támogatással érintett járműhöz kapcsolódik.

  • A felhívás keretében nincs lehetőség:

    • szóbeli megállapodáson alapuló költségelszámolásra nincs lehetőség;

    • saját teljesítés elszámolására;

    • szállítói finanszírozás alkalmazására;

    • támogatási előleg igénylésére;

    • szállítói- és fordított ÁFA-előleg igénylésre;

    • egyszerűsített elszámolási mód alkalmazására.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a műszaki, szakmai tartalom csökkenése esetén – a csökkenés mértékétől függetlenül – az elszámolható költség és a támogatás összege arányosan csökkentésre kerül az érintett tulajdonságtól vagy képességtől való elmaradás arányában.

Önerő

A támogatást igénylőnek legalább a projekt összköltségének a támogatást meghaladó részét kitevő önerővel kell rendelkeznie. Az önerő saját forrásból [11] és az államháztartás alrendszereiből származó egyéb támogatásból (pl. támogatott hitelből) állhat [12]. Nem tekinthető saját forrásnak (önerőnek) az államháztartás központi alrendszeréből kapott más költségvetési támogatás. A projekt nem elszámolható költségeit is önerőből kell fedezni.

Támogatás

Jelen Felhívás keretében nyújtott támogatás vissza nem térítendő támogatás.

Az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege: minimum 2 800 000 Ft, maximum 64 000 000 Ft.

A projekt keretében beszerzett egy gépjármű maximális támogatása nem haladhatja meg az alábbi táblázatban feltüntetett, az egyes gépjármű kategóriák bruttó akkumulátor kapacitására vetített értékeket, illetve az egyes kategóriák esetében egy gépjármű nettó vételára nem haladhatja meg a táblázatban meghatározott maximális nettó értékeket.

TÁMOGATÁS MÉRTÉKE
Bruttó akkumulátor kapacitás (kWh) M1 kategória esetén az egy gépjárműre eső maximális támogatási összeg (Ft) M1 kategória esetén az egy gépjárműre eső maximális nettó elszámolható költség (Ft)
<=41 2 800 000 Ft 11 500 000 Ft
41<X<=59 3 600 000 Ft 14 000 000 Ft
59< 4 000 000 Ft 20 000 000 Ft
  M2, N1 és N2 kategória esetén a maximális támogatási összeg (Ft) M2, N1 és N2 kategória esetén a maximális nettó elszámolható költség (Ft)
<=49 3 600 000 Ft 17 000 000 Ft
49<X<=74 3 800 000 Ft 22 000 000 Ft
74< 4 000 000 Ft 25 000 000 Ft

Támogatás legfeljebb az alábbi darabszámú járművek beszerzéséhez igényelhető:

Kategória A támogatást igénylő vállalkozás utolsó lezárt teljes üzleti évi statisztikai állományi létszáma (fő) A projekt keretében beszerezhető gépjárművek darabszáma (db)
1. 10 főnél kevesebb 1
2. 10 fő vagy 10 főnél több, de 50 főnél kevesebb 5
3. 50 fő vagy 50 főnél több, de 250 főnél kevesebb 10
4. 250 fő vagy 250 főnél több 16

A statisztikai állományi létszám ellenőrzése a számviteli törvény szerinti közzétételi kötelezettséggel érintett vállalkozások esetében a http://ebeszamolo.im.gov.hu/ oldalra feltöltött éves beszámoló alapján történik, így a támogatási kérelem benyújtását megelőző, a vizsgálat alapját képező lezárt, teljes üzleti év éves beszámolójának közzététele a támogatást igénylő felelőssége.

Projekt ütemezése

A projekt ütemezésével kapcsolatos szabályok:

  • A támogatási kérelem benyújtása előtt megkezdett projekthez is igényelhető támogatást, ha azt a támogatást igénylő a kérelem benyújtásáig fizikailag még nem fejezte be.

  • A projekt megvalósítása 2023. november 1-től saját felelősségre megkezdhető, de a projekt megkezdése nem jelent előnyt annak elbírálása során, továbbá nem garantálja az igényelt támogatás elnyerését.

    A felhívás keretében a projekt megkezdése napjának a végső kedvezményezett általi első jogilag kötelező érvényű megrendelés napja, vagy megrendelés hiányában – az arra vonatkozóan megkötött, jogilag kötelező érvényű szerződés létrejöttének a napja minősül.

    A projekt keretében beszerzett tisztán elektromos gépjármű forgalmi engedélyének a végső kedvezményezett nevére kiállításának és a gépjármű forgalomba helyezésének a dátuma nem lehet korábbi, mint a felhívás társadalmi egyeztetésére bocsátás dátumát követő nap.

  • Jelen felhívás esetén a projektet a projekt megkezdésétől számított 20 hónap alatt, de legkésőbb 2026. április 30-ig fizikailag be kell fejezni. A záró kifizetési igénylés benyújtásának határideje a projekt fizikai befejezését követő 15 nap, de legkésőbb 2026. május 15.

    • A projekt akkor minősül fizikailag befejezettnek, ha valamennyi támogatott tevékenység és kötelező vállalás megvalósult a támogatási szerződésben és a felhívásban meghatározott feltételek szerint.

    • Pénzügyileg akkor befejezett a projekt, ha fizikailag befejezett, és a megvalósítás során keletkezett bizonylatok kifizetése megtörtént.

    A projekt fizikai befejezés napjának a kötelező arculati elem - e-mobilitás matrica - beszerzéséhez kiállított számla kelte VAGY a végső kedvezményezett nevére szóló forgalmi engedély kiállításának a dátuma és a gépjárműnek a végső kedvezményezett tulajdonba kerülésének a dátuma közül a későbbi dátum minősül.

  • Jelen felhívás keretében kizárólag egyszeri (záró) elszámolásra van lehetőség, a projekt fizikai befejezését követően.

  • A támogatás folyósítására – a végső kedvezményezett által benyújtott záró kifizetési igénylés alapján – utófinanszírozással a végső kedvezményezett fizetési számlájára történő utalással kerül sor.

Vállalások

  • A végső kedvezményezett a támogatásban részesülő gépjárművet a projekt megvalósítás befejezésétől számított 3 évig, de legkésőbb 2027. december 31-ig fenn kell tartania. A projektmegvalósítás akkor tekinthető befejezettnek, ha a projekt pénzügyi befejezését követően a projekt keretében támogatott tevékenységek végrehajtását igazoló záró kifizetési igénylést és beszámolót a Nemzeti Hatóság jóváhagyta és a támogatást kifizette. A támogatott elektromos gépjármű a fenntartási időszak alatt a forgalomból ideiglenesen sem vonható ki. A fenntartási időszak végén egy Záró projekt fenntartási jelentés benyújtása szükséges, melyben a kedvezményezett igazolja a gépjárműre vonatkozó kötelezettségek teljesítését.

  • A végső kedvezményezettnek a beszerzett elektromos gépjármű forgalomba helyezését követően haladéktalanul teljes körű (töréskár, elemi kár, lopáskár, üvegkár stb.) CASCO biztosítást kell kötnie, melynek a fenntartási időszak végéig érvényesnek kell lennie.

  • A végső kedvezményezett a beruházással létrehozott vagyont – amennyiben az a végső kedvezményezett tulajdonába, illetve vagyonkezelésébe kerül – a támogatási jogviszony ideje alatt, a fenntartási időszak végéig nem idegenítheti el, adhatja bérbe vagy más használatába, illetve terhelheti meg.

  • A végső kedvezményezettnek a projekt fizikai befejezéséig gondoskodnia kell a kötelező arculati elem - e-mobilitási matrica - gépjárműre történő felragasztásáról. [13] A kötelezettségnek a gépjármű-kereskedő is eleget tehet, azonban az e-mobilitás matrica beszerzésének költsége ebben az esetben sem elszámolható.

Egyéb információk

  • Tervezett keretösszeg:

    • a Budapest régióban: 10 800 000 000 Ft;

    • a kevésbé fejlett régiókban (Pest, Közép-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl, Dél-Dunántúl, Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld): 19 200 000 000 Ft.

    Bármely regionális keret kimerülése esetén a Nemzeti Hatóság a regionális támogatási keretek között az igénylés függvényében átcsoportosíthat.

  • További információk a pályázatról: https://www.palyazat.gov.hu/programok/helyreallitasi-es-ellenallokepessegi-terv/rrf/rrf-10101-24/dokumentumok