Kiemelt pályázatok

Divat és Dizájnipari KKV-k modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása

Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program

Kódszám GINOP-1.2.14-20

A pályázat célja, hogy a hazai divat és dizájnipar fejlődni képes és fejlődni akaró vállalkozásai olyan beruházásokat tudjanak végrehajtani, amelyek mellett az ágazat szereplői képesek lehetnek középtávon megerősödni, annak érdekében, hogy a kiélezett és erőforrásigényes nemzetközi versenyben is profitábilisan, fejlődőképesen tudjanak működni, növelni tudják exportjukat és a nemzetközi digitális jelenlétük és ismertségük is növekedjen.

Pályázati időszak

A támogatási kérelmek benyújtása online kitöltőprogramon keresztül 2021. február 15. 9:00-tól a források kimerüléséig, de legkésőbb 2021. március 31. 12:00-ig lehetséges. A pályázatok egyszerűsített kiválasztási eljárásrend alapján folyamatosan, értékelési szempontoknak való megfelelés szerinti sorrendisége alapján kerülnek elbírálásra.

Kedvezményezettek köre

Jelen Felhívásra támogatási kérelmet nyújthatnak be az olyan mikro-, kis-, és középvállalkozások [1]:

  • amelyek rendelkeznek legalább egy lezárt (beszámolóval / SZJA bevallással alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel;

  • amelyek éves átlagos statisztikai állományi létszáma a támogatási kérelem benyújtását megelőző, teljes üzleti évben NAV-nak kötelezően megküldendő bevallás alapján minimum 1 fő volt;

  • amelyek Magyarországon székhellyel rendelkező egyszeres könyvvitelt vezető gazdálkodók vagy kettős könyvvitelt vezető vállalkozások, szövetkezetek, egyéni vállalkozók, egyéni cégek vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel rendelkező szövetkezetek vagy kettős könyvvitelt vezető vállalkozások fióktelepei [2].

  • amelyek az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. által, a támogatási kérelem benyújtása előtt kiállított „megfelelt” minősítést igazoló tanúsítvánnyal rendelkeznek.

További kizáró okok

Nem ítélhető meg támogatás annak a támogatást igénylőnek,

  • aki jogerős végzéssel elrendelt felszámolási, csőd-, végelszámolási vagy egyéb - a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott - eljárás alatt áll;

  • amelynek a saját tőkéje a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján negatív vagy a törzstőke (alaptőke) jogszabályban előírt legkisebb mértéke alá csökkent;

  • amely az Atr. 6. § alapján nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak [3] minősül, kivéve azon mikro- vagy kisvállalkozást, amely a támogatási döntés időpontjában nem áll az Atr. 6. § (4a) bekezdés c) pontja szerinti eljárás hatálya alatt, továbbá az Atr. 6. § (4a) bekezdés d) pontja szerinti körülmény sem áll fenn;

  • amellyel szemben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), illetve az elődszervezete az APEH által indított végrehajtási eljárás van folyamatban a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában;

  • aki nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének [4] (2011. évi CXCV. szerint);

  • amely az Áht. 1. § 4.) pontja szerint nem átlátható szervezet [5];

  • aki a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen nyilatkozatot tett;

  • annak a gazdasági társaságnak és az ezen gazdasági társaság többségi tulajdonosának többségi tulajdonában álló más gazdasági társaságnak addig, amíg a 2007-2013 közötti programozási időszakban az európai uniós társfinanszírozású projektjének megvalósítása során a támogatási szerződésben rögzített ütemezéshez képest felmerült késedelmét nem dolgozta le;

  • azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozatának nem tett eleget;

  • aki a támogatási rendszerből való kizárás hatálya alatt áll;

  • amely vállalkozás, vagy amelynek a 651/2014/EU rendelet 1. számú melléklete alapján meghatározott partner vagy kapcsolt vállalkozása jelen Felhívás keretében korábban támogatásban részesült [6];

  • amely vállalkozás, vagy amelynek a 651/2014/EU rendelet 1. számú melléklete alapján meghatározott partner vagy kapcsolt vállalkozása jelen Felhívás keretében egy korábban már benyújtott támogatási kérelmében szereplő, azzal teljes egészében megegyező elszámolható költségtételt tartalmazó támogatási kérelmet nyújt be a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program jelen konstrukciója keretében, kivéve, ha a korábbi benyújtott támogatási kérelmét visszavonta, vagy arra vonatkozó elutasító döntéssel rendelkezik.

Fenti felsorolás nem teljes körű, csak a leglényegesebb kizáró okokat tartalmazza.

Iparági korlátozások

Kizárólag a Felhívás 1. számú mellékletében felsorolt TEÁOR szerinti feldolgozóipari tevékenységek fejleszthetők.

A Felhívás 1. számú szakmai melléklete szerinti fejleszthető tevékenységek listája TEÁOR'08 besorolás szerint:


A *-al jelölt fejleszthető tevékenységek esetében a támogatást igénylő csak abban az esetben kap az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. által kiállított „megfelelt” minősítést igazoló tanúsítvány, amennyiben az előminősítés során alátámasztást nyer a felhívás céljainak való megfelelőség.

A támogatási kérelemben a cégkivonatba 2020. július 1. előtti dátummal bejegyzett tevékenység jelölhető meg fejlesztendő tevékenységként.

A támogatási kérelemben a fejlesztendő tevékenység kapcsán szükséges azon tényleges és létező piaci igény megalapozott bemutatása, amelyre a támogatást igénylő a fejlesztést alapozza.

Nem ítélhető meg támogatás annak a támogatást igénylőnek:

  • amely vállalkozás mezőgazdasági termelőnek minősül – azaz a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott, legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámoló szerinti árbevételének legalább 50%-a mezőgazdasági tevékenységből származik;

  • amely azt exporttal kapcsolatos tevékenységhez használná, ha az az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik.

Fenti felsorolás nem teljes körű, csak a leglényegesebb iparági korlátozásokat tartalmazza.

Megvalósítás helyszíne

Kizárólag a közép-magyarországi régió (Budapest, Pest megye) területén KÍVÜL megvalósuló fejlesztés támogatható.

A támogatást igénylő legfeljebb egy megvalósítási helyszínt jelölhet meg. A támogatást igénylő csak a bejegyzett székhelyén, telephelyén vagy fióktelepén valósíthatja meg fejlesztését.

A megvalósulási helyszínnek a támogatási kérelem benyújtásáig kell bejegyzésre kerülnie a cégkivonatba, továbbá alkalmasnak kell lennie, illetve a projekt eredményeképpen alkalmassá kell válnia a projekt megvalósítására. A megvalósulási helyszín akkor tekinthető alkalmasnak, ha a projekt tárgyát képező tevékenység elvégezhető a helyszínen, a projekt megvalósításhoz biztosított a megfelelő infrastruktúra, kivéve, ha a jelen Felhívás keretében megvalósítandó projekt tartalmaz ingatlan beruházást. Ebben az esetben a megvalósítási helyszínnek az ingatlan beruházás megvalósítását követően kell alkalmassá válnia a projekt megvalósítására és a projekt tárgyát képező tevékenység végzésére.

Működő telephely/fióktelep igazolására szolgáló dokumentumok, amelyek egyikének rendelkezésre állása igazolja a valódi működést:

  • iparűzési adó fizetésigazolás;

  • engedélyköteles tevékenység esetén hatósági engedélyek megléte;

  • közüzemi számla (önmagában a rendelkezésre állási díj vagy alapdíj megfizetése nem elegendő).

Az üzleti felhőszolgáltatás igénybevételével kapcsolatban szükséges munkaszerződésnek és/vagy munkaköri leírásnak a munkavégzés helyét minden esetben tartalmaznia kell.

Szükségesek továbbá a munkavállalók tényleges, a projekthelyszínen történő foglalkoztatásnak igazolására szolgáló dokumentumok, amelyek egyikének rendelkezésre állása a munkajogi iratokkal együtt igazolja a foglalkoztatást:

  • a projektben foglalkoztatott munkavállalók a projekttel azonos megyében, vagy a megvalósítás helyszínéhez képest napi munkába járással elérhető távolságban lévő állandó/ideiglenes lakcímének igazolása, VAGY
  • a munkába járás dokumentumainak, egyéb, a foglakoztatáshoz kapcsolódó személyi jellegű költségek felmerülésének igazolása munkahelyi beléptető, biztonsági rendszerek naplóinak rendelkezésre állása.

Amennyiben a támogatásból megvalósuló fejlesztés engedélyköteles tevékenységhez kapcsolódik, a megvalósítás helyszínére vonatkozóan a kedvezményezettnek a vonatkozó hatósági engedéllyel/engedélyekkel - a támogatási kérelem benyújtásával együtt csatolandó jogerős építési engedély kivételével - az első kifizetési kérelem időpontjában rendelkeznie kell.

Nem nyújtható támogatás épület fejlesztéséhez, amennyiben az ingatlan hasznosítása során lakás/lakhatás célú fejlesztés valósulna meg. Már a támogatási kérelem benyújtásakor sem minősülhet a fejlesztéssel érintett ingatlan lakáscélú ingatlannak. Lakás/lakhatási célú fejlesztésnek minősül minden olyan fejlesztés és/vagy beruházás, amely a KSH építmény jegyzékében a „11 LAKÓÉPÜLETEK” között nevesített épületek fejlesztésére irányul.

Nem támogatható olyan projekt, ahol bérelt vagy lízingelt ingatlan esetében a bérleti vagy lízing szerződés, az ingatlan használatba vételének egyéb eseteiben közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt használati megállapodás kizárólagos joggal nem biztosítja a támogatással megvalósuló létesítmény üzemeltetésének lehetőségét legalább a fenntartási kötelezettség idejére.

Nem támogatható olyan projekt, amely a beruházást, illetve a fejlesztést olyan ingatlanon (saját, lízingelt vagy bérelt) kívánja megvalósítani, amely a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában nem per-, és igénymentes, kivéve, ha a támogatást igénylő az igény jogosultja.

Amennyiben a beruházást, illetve fejlesztést osztatlan közös tulajdonban álló ingatlanon kívánják megvalósítani, a támogatási kérelem jogosultságának feltétele a tulajdonostársak között közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt használati megállapodás, és az ahhoz tartozó használati megosztásra vonatkozó vázrajz támogatási kérelemmel történő benyújtása. A per,- és igénymentesség követelményének az osztatlan közös tulajdon azon tulajdoni hányada vonatkozásában kell teljesülnie, amely a beruházás (fejlesztés) helyszíne.

Amennyiben a projekt megvalósítása tartalmaz ingatlan beruházást, úgy a támogatást igénylőnek a támogatási kérelem benyújtásakor az adatlapon szükséges nyilatkoznia, hogy a tulajdonostársak hozzájárulása, a megállapodás az osztatlan közös tulajdonban lévő ingatlan használatáról, a bérbeadó hozzájárulása és bérleti szerződés, az ingatlan használatba vételének egyéb eseteiben a használatba adó hozzájárulása, közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt használati megállapodás, valamint az építési tervdokumentáció rendelkezésre áll. A felsorolt dokumentumok a támogatási kérelem jogosultsági ellenőrzése, tartalmi értékelése során, valamint a megvalósítás és a fenntartás időszakában bármikor bekérhetőek, illetve a megvalósítási helyszínen ellenőrizhetőek.

A beszerzett eszközöket, immateriális javakat a megvalósítás helyszínéül szolgáló ingatlanra kell számvitelileg aktiválni. Hardver és szoftver beszerzése esetén a megvalósulási helyszínnek az a telephely vagy fióktelep minősül, amelyre a beszerzett eszközök számvitelileg aktiválásra kerülnek. A támogatott fejlesztéseket a támogatást igénylő köteles a megvalósítás helyszínén üzemeltetni.

A támogatást igénylő szerződéses kötelezettsége, hogy a projektet, a támogatási szerződésben megjelölt megvalósítási helyszínen megvalósítja, és azt a fenntartási időszak alatt, ugyanezen a helyen fenntartja, illetve üzemelteti.

Olyan esetekben, amikor a projekt keretében nem helyhez kötött eszköz kerül beszerzésre, berendezések, infokommunikációs technológia (IKT) eszközök) - kivéve a helyhez kötött informatikai eszközök, pl. szerver, rack szekrény, nagyteljesítményű nyomtató/szkenner stb.- a kedvezményezett abban az esetben is eleget tesz szerződéses kötelezettségének, ha a nem helyhez kötött eszközt, a projektre vonatkozó régióban található, cégkivonatban bejegyzett székhelyére/telephelyére/fióktelepére (amely egyben a projekt megvalósítási helyszíne is) aktiválja, függetlenül attól, hogy az eszközzel ideiglenesen más országrészben folytat tevékenységet.

A megvalósítási helyszín műszaki követelményei

A megvalósítási helyszín alkalmasságát a támogatási kérelem benyújtásakor 10 db fényképből álló fotódokumentációval szükséges alátámasztani, melyek a következő pontoknak való megfelelést szemléltetik:

  • Eszközbeszerzés: helyhez kötött eszközök

    A projekt keretében megvalósuló fejlesztés tárgyát képező, helyhez kötött eszközök általában gépek, berendezések.

    A megvalósítási helyszín abban az esetben alkalmas a projekt megvalósítására, ha:

    • a beszerzett eszközök elhelyezése, üzemeltetése biztosított;

    • az eszközök elhelyezéséhez általában fedett, infrastruktúrával ellátott helyiség biztosított (üzemcsarnok, műhely szükséges);

    • a helyiség kialakítása (méretek, padozat teherbírása) és infrastruktúra ellátottsága (elektromos áram, víz, gáz ellátás, szükség szerint technológiai infrastruktúra, biztonsági infrastruktúra; ú.m. tűzi víz és tűz- és füstjelző berendezés), az ott dolgozók számára kialakított kommunális helyiségekkel, alkalmas kell, hogy legyen a beszerzett eszközzel végzendő tevékenységhez.

  • Eszközbeszerzés: IKT eszközök

    IKT eszközök beszerzése esetén a megvalósítási helyszínnel kapcsolatos, az eszközök üzemeltetéséhez, működtetéséhez szükséges műszaki elvárások (kommunális infrastruktúrával, szélessávú internet csatlakozással rendelkező épület, szerver megfelelő elhelyezése, a beszerzett számítógépeknek megfelelő irodai munkahely) csak abban az esetben érvényesek, amennyiben az eszközök üzemeltetésének helyszíne egybe esik a projekt megvalósítási helyszínével.

    A támogatásból beszerzett IKT eszközök üzemeltetése, működtetése a megvalósítás helyszínén kívül is történhet, és nem releváns, hogy a támogatott eszközzel nyújtott szolgáltatás hol érhető el. Ilyen esetekben az üzemeltetés helyszínével, és nem a megvalósítás helyszínével kapcsolatban támaszthatók az eszközök üzemeltetéséhez, tárolásához előírt, a megvalósítás helyszínére vonatkozó műszaki követelmények.

Elszámolható költségek

A költségek elszámolhatóságával kapcsolatos általános előírásokat, továbbá az egyes költségtípusokra vonatkozó részletes szabályozást a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 5. mellékletét képező útmutató tartalmazza.

Önállóan támogatható tevékenységek

  • Új eszközök, gépek beszerzése, új technológiai rendszerek és kapacitások kialakítása, beleértve az automatizált termelési rendszerek fejlesztését, gyártási technológiák fejlesztését, folyamatautomatizálási eszközök, szenzor-, és vezérlés technológiák fejlesztését, robottechnológia alkalmazását, intelligens gyártás megoldások beszerzését a Felhívás 2. számú szakmai mellékletében szereplő VTSZ lista szerint.

    • technológiai fejlesztést eredményező új, egyenként min. nettó 200.000 Ft értékű eszközök (nettó 200.000 Ft érték alatti eszköz csak akkor támogatható, ha az a beszerzendő eszköz tartozéka) bekerülési értéke, amely tartalmazza a vételárat, tartalmazhatja az eszközbeszerzéshez kapcsolódó szállítás és üzembe helyezés, valamint az eszközbeszerzéshez közvetlenül kapcsolódó betanítás költségét is;

    • az eszközök felszerszámozásához az új szerszámok, új kiegészítő berendezések költsége min. nettó 200.000 Ft értékben, amennyiben alkalmassá teszi a támogatást igénylő tulajdonában álló, a megvalósítási helyszínen a támogatási kérelem benyújtásakor már meglévő gépet új termékek előállítására vagy kapacitásbővülést eredményez.

Önállóan nem támogatható tevékenységek

  • A vállalkozói tevékenység végzésével összefüggő ingatlan beruházásbővítés, átalakítás, korszerűsítés - meglévő vagy bérelt telephelyen (a projekt összköltségének legfeljebb 50%-át érheti el).

    Kizárólag ingatlan bővítés, átalakítás, korszerűsítés költségei számolhatók el (anyagköltségei és kivitelezőnek fizetett munkadíj, kivitelezőnek fizetett ellenszolgáltatás – saját teljesítés nem lehetséges).

    Ingatlan bővítés [7] elszámolható költsége max. nettó 280 000 Ft/nm fajlagos költség lehet (a fajlagos költség vetítési alapja a bővítés bruttó alapterülete).

    Ingatlan átalakítás [8] elszámolható költsége max. nettó 225 000,- Ft/nm fajlagos költség lehet (a fajlagos költség vetítési alapja az átalakítással érintett épületrész nettó alapterülete).

    Ingatlan korszerűsítés költsége nem haladhatja meg az alábbi fajlagos költségeket (fűtés - és világítás esetén a fajlagos költség vetítési alapja az érintett épületrész nettó alapterülete):

    • Fűtött és fűtetlen teret elválasztó szerkezetek szigetelése:

      FAJLAGOS ÉRTÉKEK (nettó Ft / m2)
      Szigetelendő felület nagyságára vonatkozóan
      Polisztirolhab lemez
      (minimum vastagság:
      150 mm)
      Szendvicspanel
      (min. vastagság:
      100 mm)
      Kőzetgyapot
      hőszigetelő lemez
      (min. vastagság: 130 mm)
      Vízszintes szigetelés:
      (lapostető, födém, padló)
      8 600 Ft 14 000 Ft 8 400 Ft
      Függőleges szigetelés:
      (homlokzati falak)
      11 600 Ft 25 000 Ft 11 100 Ft

    • Fűtött és fűtetlen teret elválasztó, nyílászáró szerkezetnek minősülő épülethatároló szerkezetek cseréje / energia-megtakarítást eredményező korszerűsítése esetén nem haladhatja meg az alábbi táblázat szerinti értéket:

      FAJLAGOS ÉRTÉKEK (nettó Ft / m2)
      Nyílászáró felületére vonatkozóan
      Műanyag nyílászáró Alumínium nyílászáró Szekcionált ipari kapu Fa nyílászáró
      67 600 Ft 72 600 Ft 75 800 Ft 87 900 Ft

    • Épületek fűtési, hűtési és használati melegvíz-rendszereinek komplex korszerűsítése max. nettó
      4 220 Ft/m3 összeg lehet (fűtéssel érintett helység térfogatára vonatkozóan).

    • Meglévő beltéri világítási rendszerek energiatakarékos átalakítása estében max. nettó 18 980 Ft/m2 összeg lehet (villamos korszerűsítéssel érintett helységek alapterületére vonatkozóan).

    • Árnyékoló- vagy árnyékvető szerkezetek beépítése max. nettó 30 000 Ft/m2 összeg lehet (árnyékoló felület nagyságára vonatkozóan).

  • Információs technológia-fejlesztés (a projekt elszámolható összköltségének max. 50%-át érheti el)

    A GINOP 1. prioritási tengelyben nem támogatható önálló, kizárólag és dominánsan IKT célú fejlesztés.

    • Új hardverek beszerzése: technológiafejlesztéshez kapcsolódó, egyenként min. nettó 100.000 Ft értékű új hardver beszerzése, mely az IT-fejlesztés támogatható tevékenység keretében számolható el: hardvereszközök, hálózati eszközök, telekommunikációs eszközök beszerzési költségei, amelyek tartalmazzák a vételárat, tartalmazhatják a projekthez közvetlenül kapcsolódó információ /adattárolás költségeit.  Hardvereszközök esetén közvetlenül a projekthez rendelhető hardvereszközök beszerzéshez kapcsolódó szolgáltatásokkal kapcsolatos kiadások is elszámolhatok.

      A projekt keretében csak a Felhívás 3. számú mellékletében található listán feltüntetett VTSZ (Vámtarifa) szám alá tartozó informatikai eszközök kerülhetnek beszerzésre - beleértve a tartozékokat is.

    • A Modern Vállalkozások Programja keretében minősített, csomagolt szoftver beszerzése a GINOP-3.2.1-15 projektben minősített szállítótól vagy annak szintén minősített partnerétől, disztribútorától a http://www.vallalkozzdigitalisan.hu honlapon közzétett áron maximum. A minősített termékekről, valamint szállítókról a hivatkozott honlapon találhatók információk.

    • Beszerezhető új eszközök, gépek rendeltetésszerű használatához szükséges, vagy egyéb Modern Vállalkozások Programja keretében nem minősített könnyűipar-specifikus szoftver. A szállító fejlesztővel való kapcsolatát igazoló alátámasztó dokumentumot (disztribútori szerződés, forgalmazói megállapodás) csatolni szükséges a pályázathoz.

    • Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó üzleti felhőszolgáltatás bérleti díja: egy vállalati felhasználóra, egy üzleti IKT megoldásra és egy hónapra vetítve max. nettó 20 000 Ft.

      Elszámolható a felhőalapú és egyéb online üzleti megoldások megvalósítási időszakra eső szolgáltatásbérleti díja legfeljebb 18 hónapig tartó időtartamban.

      A bérelt egy felhőalapú, egyéb online üzleti megoldásra / szolgáltatásra jutó felhasználók száma nem lehet magasabb, mint a támogatást igénylő szervezet létszáma a projekt megvalósítási hely(ek)en a kérelem beadásának pillanatában.

      A szolgáltató kiválasztására a támogatást igénylő a szerződés tárgya szerinti tevékenységi területen azon tapasztalattal rendelkező szolgáltatóktól köteles egyidejűleg, írásban (e-mailben, faxon, vagy postai úton) ajánlatot kérni, akik megfelelnek az alábbi feltételnek:

      • GINOP 3.2.1-15 Modern Vállalkozások Program projektben létrehozott szállítói voucher rendszerben megtalálható (minősített) infokommunikációs üzleti megoldás, rendszer, felhőszolgáltatás, egyéb szolgáltatás, digitális eszköz GINOP 3.2.1-15 kiemelt projektben minősített szállítója, vagy

      • fenti feltételeknek megfelelő szállító szintén minősített partnere, disztribútora.

      Nem részesülhet támogatásban az a támogatást igénylő, aki olyan szállítóval köt szerződést, aki nem vállalja, hogy az implementáláshoz kapcsolódóan oktatást, betanítást nyújt a megrendelőnek, vagy az általa bevezetett szolgáltatáshoz nem biztosít legalább a fenntartási időszak végéig magyar nyelven felhasználói támogatást.

    A projekt keretében csak a Felhívás 4. számú szakmai mellékleteként megtalálható listán feltüntetett TESZOR szám alá tartozó szoftverek kerülhetnek beszerzésre.

    Vállalati infokommunikációs rendszerek, megoldások beszerzése esetén az előírt követelményeket a Felhívás 6. sz. szakmai melléklete tartalmazza.

  • Technológiai fejlesztést eredményező gyártási licenc, gyártási know-how [9], immateriális javak beszerzése és kapcsolódó költségek (összesen legfeljebb a projekt összköltségének 10%-át érhetik el).

  • Piacra jutáshoz kapcsolódó marketing tevékenységek és tanácsadás (a projekt elszámolható összköltségének max. 20%-át érheti el)

    • Marketing tanácsadás és márkaépítés, beleértve:

      • marketing koncepció kialakítása;

      • marketing eszközök és értékesítési csatornák meghatározása;

      • márka-, és image építés tevékenységekhez és folyamatokhoz kapcsolódó tanácsadás;

      • szolgáltatás- és termék árképzéshez kapcsolódó tanácsadás;

      • versenytárs- és piacelemzés, termékpozícionálás.

      Tanácsadás kizárólag a https://vali.ifka.hu/hu/experts weboldalon közzétett listán szereplő, az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. által nyílt, átlátható és megkülönböztetés-mentes módon kiválasztott minősített szolgáltatóktól vehető igénybe.

      A tanácsadási tevékenység elszámolható költsége az alábbi táblázatban foglalt átlagos nettó óradíjakat nem haladhatja meg:

      Tanácsadási fejlesztési kategóriák Jogosultsági szintű átlagos nettó óradíj (Ft) Minimum óraszám Minimum projektelemméret (Ft)
      Marketing tanácsadás és márkaépítés 28 500 Ft 100 2 850 000 Ft

      Egy adott szolgáltató legutolsó lezárt üzleti év szerinti árbevételének meg kell haladnia a jelen Felhívás keretében nyújtott szolgáltatások összegének értékét.

    • Marketing, kommunikációs szolgáltatások költségei:

      • egyes marketing eszközök meghatározott költségei, nyomdai úton előállított idegen nyelvű információs anyagok, elektronikus adathordozók, egyéb szóróanyagok gyártása,

      • külföldi vagy hazai, külföldre (is) szakosodott, ottani referenciával bíró PR ügynökség díja, külföldi social media kampány költsége,

      • média-megjelenések, sajtóhirdetések, reklámkampányok költsége.

  • Iparjogvédelmi tanácsadás (a projekt elszámolható összköltségének max. 10%-át érheti el)

    Tanácsadás kizárólag a https://vali.ifka.hu/hu/experts weboldalon közzétett listán szereplő, az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. által nyílt, átlátható és megkülönböztetés- mentes módon kiválasztott, minősített szolgáltatóktól vagy a Magyar Szabadalmi Ügyvivő Kamara által nyilvántartásba vett szakértőtől vehető igénybe.

    A tanácsadási tevékenység elszámolható költsége az alábbi táblázatban foglalt átlagos nettó óradíjakat nem haladhatja meg:

    Tanácsadási fejlesztési kategóriák Jogosultsági szintű átlagos nettó óradíj (Ft) Minimum óraszám Minimum projektelemméret (Ft)
    Szellemi tulajdonvédelemmel, újdonságvizsgálattal és szabadalmazással kapcsolatos tanácsadás 30 000 Ft 20 600 000 Ft

    Egy adott szolgáltató legutolsó lezárt üzleti év szerinti árbevételének meg kell haladnia a jelen Felhívás keretében nyújtott szolgáltatások összegének értékét.

  • Külpiaci megjelenés, szakmai vásárokon, kiállításokon részvétel, cégbemutató, termékbemutató (elszámolható költsége a 15.000.000 Ft- ot, valamint a következő fajlagos költségeket nem haladhatja meg):

    Költségtípus Maximális elszámolható költség
    Szállásköltség 150 Euro/fő/éj
    Utazási költség Európán belül (oda- vissza) 200 000 Ft/fő/esemény
    Utazási költség tengeren túlra (oda-vissza) 600 000 Ft/fő/esemény
    Online showroom - éves díj 4 700 000 Ft/év
    Online/ fizikai showroom - fotózás 500 000 Ft/alkalom
    Fizikai showroom - regisztrációs- részvételi díj 3 000 000 Ft/showroom
    Kiállítás regisztrációs díj 200 000 Ft/alkalom
    Standhelybérlés (nm) 44 000 Ft/nm
    Standépítés 3 000 000 Ft/alkalom
    Külföldi megjelenéshez logisztika (mintatermék szállítás oda-vissza) 1 000 000 Ft/alkalom
    Kiállított mintatermékek gyártás/csomagolási költsége 2 000 000 Ft/alkalom

    Felhívjuk figyelmét, hogy a szállás- és utazási költségek együttesen nem haladhatják meg az 1.000.000 Ft-ot.

  • Ingatlan bérlés (a projekt elszámolható összköltségének max. 10%-át érheti el.)

    • A projektmegvalósításhoz kötődő és indokolt ingatlan bérleti díj költsége számolható el.

    • Az elszámolható bérleti díj nem haladhatja meg a 2020. június hónapban felmerült és kifizetett bérleti díj költségének megvalósítási időszak időtartamára vetített összegét. Amennyiben a megvalósítási helyszín bérleti díja nem havi szinten került a bérleti szerződésben meghatározásra, akkor a június hónapra arányosított összeget szükséges figyelembe venni.

    • A bérleti díj költségének alátámasztására a támogatási kérelemhez csatolni szükséges a bérleti szerződést, valamint a 2020. júniusi bérleti díj kapcsán kiállított számlát és a kifizetést igazoló bankszámlakivonatot vagy készpénzes megfizetést igazoló pénztárbizonylatot.

    • Amennyiben a megvalósítási helyszín a megvalósítási időszakban módosításra kerül, a módosított helyszín bérleti díja nem elszámolható.

  • Bérköltség-támogatás igénybevétele (a projekt elszámolható összköltségének max. 35%-át érheti el)

    A projekt szakmai megvalósításában közvetlenül közreműködő munkatársak személyi jellegű ráfordításai számolhatók el:

    • Bérköltség

    • A hatályos jogszabályok szerinti, munkáltatót terhelő adók és járulékok

    • Személyi jellegű egyéb kifizetései (bérjellegű juttatások, pl. cafeteria)

    Személyi jellegű ráfordítás az alábbi korlátozások figyelembevételével számolható el:

    • A munkavállaló havi munkabérének el kell érnie a mindenkori garantált bérminimumot, de az elszámolt, a munkáltatónál felmerülő havi bérköltség max. 500.000 Ft lehet (munkáltató által fizetendő járulékokkal növelt bruttó bér).

    • A támogatást igénylő az előző pontban meghatározottnál magasabb bér kifizetését is vállalhatja, ebben az esetben azonban a munkáltatónál felmerülő bérköltség 500.000 forint/hó maximális támogatás feletti része nem támogatott, azt a támogatást igénylőnek saját forrásból kell biztosítania.

    • A meghatározott személyi jellegű korlátokat személyenként, egy hónapra – napi 8 órás (vagy annál több) foglalkoztatásra – vonatkozóan, a teljes bértömegre (alapbérre + bármilyen támogatással érintett projektekre és járulékaikra) összevontan kell értelmezni.

      Azaz egy munkavállaló részére egy hónapban legfeljebb 500 000.- Ft személyi jellegű ráfordítás számolható el napi 8 órás foglalkoztatás esetén, mely összeg összességében értendő valamennyi támogatással érintett projektekre, melyen az adott munkavállaló dolgozik, a munka jogcímétől, foglalkoztatás formájától (pl. kinevezés, megbízási szerződés) függetlenül.

      Egy személynek ugyanazon időszakra vonatkozóan csak egy jogcímen számolható el személyi jellegű költség.

    • Nincs lehetőség távmunkás bérének elszámolására.

  • Munkavégzéshez szükséges feltételek kialakítása - kizárólag Bérköltség-támogatás igénybevétele tevékenység megvalósítása esetén választható

    Ezen pont költségei csak átalány alapú elszámolásként nyújthatók be.

    A projekt szakmai megvalósításában közvetlenül közreműködő munkatársak személyi jellegű ráfordításainak 15%-ában kerülnek elszámolásra és kifizetésre a projekt megvalósításához közvetetten kapcsolódó következő tevékenységek, szolgáltatások:

    • Forgóeszköz vásárlás

      • A projektmegvalósításhoz kötődő és indokolt anyagköltség (amelyeket az értékesítendő termékek előállítása vagy a szolgáltatások nyújtása során fognak felhasználni).

      • Fogyóeszközök költsége (minden olyan eszköz, berendezési és felszerelési tárgy, szerszám, munka- és védőruha stb., amelyet a vonatkozó jogszabály – elhasználódási idő és beszerzési ár alapján – fogyóeszköznek nyilvánít).

      Helyszíni ellenőrzés alkalmával ellenőrzésre kerülhet, hogy a forgóeszközök számvitelileg megfelelő helyre kerültek-e könyvelésre.

    • Információs technológiafejlesztéshez kapcsolódó domain név, a hozzá tartozó webtárhely és honlapkészítés költségei:

      • Domain név regisztráció és a hozzá tartozó webtárhely egyszeri díja (amennyiben a támogatást igénylő még nem rendelkezik regisztrált domain névvel).

      • A domain név regisztrációhoz kapcsolódó honlapkészítés (kötelező projektelem, ha domain regisztrációra is igényel támogatást és csak abban az esetben, amennyiben a támogatást igénylő még nem rendelkezik regisztrált domain névvel.

    • Általános (rezsi) költségek (a projekt elszámolható összköltségének max. 1%-át érheti el)

      • Elszámolható a felsorolt közüzemi szolgáltatások költsége és díja: víz, gáz, elektromos áram, távhő, telefon, internet.

      • Az általános (rezsi) költségnek közvetlenül kapcsolódnia kell a projekt végrehajtásához.

    • Kötelezően előírt tájékoztatás és nyilvánosság biztosításához kapcsolódó tevékenységek (a projekt elszámolható összköltségének max. 0,5%-át érheti el).

      • Kötelezően előírt nyilvánosság biztosításának költsége a „Széchenyi 2020 Kedvezményezettek Tájékoztatási Kötelezettségei útmutató és arculati kézikönyv KTK 2020” szerint.

Átalány alapú elszámolás alkalmazása

A pályázat keretében, illetve a projektmegvalósítás során kötelező az alábbi, módszertani megalapozást nem igénylő százalékban meghatározott átalány (flat rate) alapú egyszerűsített költség elszámolási módot [10] alkalmazni – amennyiben a lentebb meghatározott közvetett költségek nem közbeszerzési eljárás keretében kerülnek beszerzésre:

  • rezsi költség,

  • forgóeszközök költsége,

  • kötelezően előírt nyilvánosság költségei,

  • domain név, a hozzá tartozó webtárhely és honlapkészítés költségei.

A vetítési alap a szakmai megvalósításhoz kapcsolódó személyi jellegű ráfordítás költségkategóriában szereplő összeg. A százalékos átalány mértéke: 15%.

A közvetett költségek elszámolása összesítőkön történik.

Nem elszámolható költségek

Nem elszámolható költségnek minősül mindazon költség, amely nem felel meg a Felhívás feltételeinek, túllépi a fajlagos költség-korlátokat, különösen:

  • azon eszközök, berendezések, amelyek a támogatási kérelem benyújtása előtt bérleti vagy egyéb hasonló konstrukció keretében, továbbá tesztelési, próbaüzemi céllal a támogatást igénylőnél bármely telephelyen már használatban voltak;

  • a támogatást igénylő által előállított, forgalmazott eszköz, szoftver, saját teljesítésként nyújtott szolgáltatás, saját maga által forgalmazott rendszer bevezetésének költségei;

  • a támogatást igénylőnél saját teljesítés keretében felmerült, továbbá a 651/2014/EU rendelet 1. sz. melléklete alapján meghatározott partner és/vagy kapcsolt vállalkozásától és/vagy kedvezményezett Ptk. szerinti hozzátartozója és/vagy a kedvezményezett vezető tisztségviselőjétől és Ptk. szerinti hozzátartozóitól, valamint azok vállalkozásaitól történő beszerzés, továbbá általa előállított, forgalmazott eszköz, szoftver, saját teljesítésként nyújtott szolgáltatás, saját maga által forgalmazott rendszer bevezetésének költségei, így különösen

  • műszaki gépek, berendezések,

  • immateriális javak,

  • és igénybe vett szolgáltatások bekerülési értéke,

  • ingatlan bérleti díja;

  • a minősített szolgáltatói listán nem szereplő szolgáltatóktól igénybe vett tanácsadás költsége;

  • közúti gépjármű, vízi jármű, légi jármű, vasúti jármű), pótkocsi, félpótkocsi beszerzése (8601 - 8609, 8701 - 8708, 8710 - 8716, 8801 – 8805, és 8901 – 8908 VTSZ számú járművek);

  • szerszámkészlet;

  • irodabútor;

  • készletek beszerzése;

  • informatikai eszközök felújítási, karbantartási költsége;

  • műszaki eszközök felújítási, karbantartási költségei;

  • meglévő gépek átalakításának költségei, még akkor sem, ha az átalakítás után a gép teljesítménye, paramétere megváltozik;

  • eszközök leszerelési költsége;

  • a támogatást igénylőnél meglévő termelőkapacitások telephelyen belüli, illetve más telephelyre történő áttelepítési költsége;

  • kiszállási díj;

  • szállítási biztosítás és a vámkezelés költsége;

  • reprezentációs költségek;

  • garanciális költségek;

  • terméktámogatási díj;

  • franchise díj;

  • ingatlan felújítás költségei - Az épület egészére, illetőleg egy vagy több szerkezetére kiterjedő, olyan általános javítási, építés, szerelési munkák végzése, amelyek az eredeti műszaki állapotot részben vagy egészben visszaállítják, illetőleg a használhatóságot, üzembiztonságot és az ingatlan esztétikai megjelenését az egyes szerkezetek, berendezések kicserélésével, átalakításával növelik (pl. belső és külső tatarozás, parkettázás, festés, mázolás stb.).

  • ingatlan beruházás esetében nem elszámolható költségtételnek minősül az árkockázati fedezet, valamint a saját kivitelezésre fordított összeg;

  • irodakonténer, lakókonténer, szaniterkonténer, mobilház;

  • nem termelési és/vagy szolgáltatási jellegű know-how vásárlása a szoftverek kivételével;

  • termelési és/vagy szolgáltatási jellegű licenc, know-how éves ismétlődő (megújítási, forgalom utáni) díja;

  • visszlízing költsége;

  • kamatköltségek;

  • biztosítéknyújtáshoz kapcsolódó költségek;

  • jelzálog, bankgarancia költségei;

  • támogatási kérelem készítés, menedzsment, kifizetési igénylés összeállítása;

  • engedélyezési és kiviteli tervek készítése, megvalósíthatósági tanulmány készítése, közjegyzői díj;

  • jogszabály-frissítési díj;

  • fordítási költségek;

  • levonható ÁFA.

Fenti felsorolás nem teljes körű, csak a leglényegesebb kizáró okokat tartalmazza.

Amennyiben a benyújtott támogatási kérelem nem elszámolható költségeket tartalmaz, csökkentett támogatás odaítélésére abban az esetben van lehetőség, ha a projekt a csökkentést követően is megfelel a Felhívás feltételeinek, és a csökkentés nem befolyásolja érdemben a projekt eredeti célját.

Beszerzéssel, szállítóval kapcsolatos további elvárások

  • Szinten tartó, helyettesítő beruházás nem támogatható.

  • Az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. által kiállított „megfelelt” minősítést igazoló tanúsítvánnyal szükséges rendelkezni (melyet a pályázat beadásakor csatolni szükséges).

  • A projekt költségvetését a piaci árakhoz igazodóan, reális és takarékos módon kell összeállítani. A hatékony és eredményes pénzgazdálkodás elvét, valamint az átlagos piaci árnak történő megfelelést a Támogatói Okirat hatályba lépését követően is biztosítani kell, továbbá a projektnek meg kell felelnie a reális és takarékos költségvetés előírásának az esetleges géptípus-változás, szállító-váltás és költségszerkezet-módosítás esetén is.

  • Kizárólag olyan eszközök költsége számolható el, amelyek az érintett eszköz gyártójától, gyártó által igazolt kizárólagos forgalmazójától vagy az eszköz kereskedelmi forgalmával üzletszerűen foglalkozó, gyártó által igazolt disztribútortól kerülnek beszerzésre, igazolásul a támogatást igénylőnek mellékletként csatolnia kell a gyártó és a forgalmazó közötti hivatalos kapcsolatot alátámasztó dokumentumot (pl. disztribútori megállapodás, gyártói igazolás a forgalmazói kapcsolatról).

    Az eszközöket csak megfelelő tárgyi- és humánerőforrásokkal, valamint szervízhálózattal rendelkező szállítótól lehet beszerezni, a piacon szokványos jótállási és szavatossági feltételek biztosítása mellett.

  • A beszerezni kívánt eszközöknek meg kell felelnie a vonatkozó európai irányelveknek, szabványoknak, illetve az azokat harmonizáló magyar rendeleteknek, szabványoknak, környezetvédelmi előírásoknak.

  • A műszaki, szakmai tartalom csökkenése esetén az elszámolható költség és a támogatás összege arányosan csökkentésre kerül az érintett tulajdonságtól vagy képességtől való elmaradás arányában.

  • Az immateriális javak költsége akkor elszámolható, ha:

    • azokat kizárólag a támogatásban részesült létesítményben használják fel;

    • az a Sztv. előírásai szerinti terv szerinti értékcsökkenési leírás alá esik;

    • azokat szokásos piaci feltételek mellett, a vevőtől független harmadik féltől vásárolják meg;

    • legalább 3 évig a beruházó eszközei között szerepelnek és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották.

  • Ha a projekt megvalósítása kiemelkedően jelentős kockázatot hordoz, akkor a támogatási kérelem elutasításra kerülhet. Kiemelkedően jelentős kockázatot jelenthet például:

    • ha a támogatást igénylő, illetve a szállító székhelye, telephelye, fióktelepe között egyezés áll fenn;

    • ha a pályázótól nem független az ajánlattevő [11];

    • a szállító vezető tisztségviselője vagy tulajdonosa/tagja Magyarországon eltiltás hatálya alatt álló személy;

    • a támogatást igénylő, illetve a szállító cégkivonatába büntetőjogi intézkedés került bejegyzésre;

    • a támogatást igénylő, illetve a szállító szakmai kompetenciái, gazdálkodási vagy tárgyi erőforrásai nem alkalmasak a projekt megvalósítására, illetve a beszerzési, szolgáltatási igény teljesítésére;

    • a megvásárolt eszközök együtt sem alkalmasak termelő és/vagy szolgáltató tevékenység végzésére,

    • a saját forrás magánszeméllyel, különös tekintettel külföldi magánszeméllyel, vagy külföldi vállalkozással kötött kölcsönszerződés alapján vagy tagi kölcsön révén biztosított;

    • pénzügyi teljesítés több kisösszegű részátutalás révén, vagy nagy összegű készpénzes kiegyenlítés révén történik.

Költségek alátámasztó dokumentumai

  • Az eszközök, gépek, hardverek illetve szoftverek továbbá gyártási licenc, gyártási know-how beszerzése esetén a költségtételek alátámasztására 1 darab, a formai követelményeknek teljes mértékben megfelelő piacfelmérés fogadható el. A piacfelmérés a támogatási kérelem adatlap részét képezi, így annak formai és tartalmi követelményeit a kitöltőprogram kitöltési útmutatója tartalmazza.

  • A projekt költségvetésének alapját a piacfelmérés szerinti ár kell, hogy képezze, ami nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy a piacfelmérésben feltüntetettnél alacsonyabb elszámolható költség kerüljön rögzítésre.

  • A beszerzési eljárásnak átláthatónak, azaz minden mozzanatában dokumentáltnak kell lennie, a dokumentációnak tartalmaznia kell a megrendelést, teljesítésigazolást, kifizetésigazolást.

  • Azon szerződések esetén, amelyek elszámolható összköltsége nem haladja meg a 100 000 forintot, a kedvezményezett részéről nem szükséges a piaci ár alátámasztása.

  • Azon szerződések esetén, amelyek elszámolható költsége nem haladja meg a 300 000 forintot, a szokásos piaci árnak való megfelelést alátámasztó dokumentumokat (pl. árajánlat) a kedvezményezettnek nem kell benyújtania az irányító hatósághoz, azonban azokat az irányító hatóság helyszíni ellenőrzés keretében ellenőrizheti.

  • Egyszerűsített piacfelmérésre az Új eszközök, gépek, Hardverek szerinti költségtételek tekintetében a listaáras termékek beszerzése esetén van lehetőség.

    Egyszerűsített piacfelméréssel abban az esetben igazolható a piaci ár realitása, ha az adott költségtétel ára elérhető egyrészt a kiválasztott, a termék tekintetében kompetens, potenciális gyártó/szállító/forgalmazó honlapján, másrészt további két, független gyártó/szállító/forgalmazó honlapján is. Legalább az egyik honlapnak webáruházzal is kell rendelkeznie.

    Egyszerűsített piacfelmérés esetén elegendő a kiválasztott szállító adatait, illetve a honlap elérések címét megadni a támogatási kérelem adatlapon. A honlapokról készült, rendszerdátumot is tartalmazó képernyőképeket a támogatási kérelemhez szükséges mellékelni. Külföldi honlap esetén a képernyőkép készítés dátumának napjára vonatkozó MNB középárfolyamon szükséges forintra átszámítani a tétel árát.

  • A beszerzés tárgyát képező költségtételekre vonatkozó piacfelméréshez kapcsolódóan csatolni szükséges:

    • Eszköz és hardver beszerzésre és az új eszközökhöz, gépekhez tartozó szoftverek beszerzésére vonatkozóan a kiválasztott szállító forgalmazói státusza esetén csatolni kell a gyártó/fejlesztő és a forgalmazó közötti hivatalos kapcsolatot alátámasztó dokumentumot (pl. disztribútori megállapodás, gyártói igazolás/nyilatkozat a forgalmazói kapcsolatról, gyártó honlapjáról készült képernyőkép, amely igazolja a szállító forgalmazói státuszát, a gyártó európai disztribútora és a magyar kereskedő közötti kapcsolatról szóló dokumentum (amennyiben a kapcsolat levezethető), amennyiben a szállító a gyártó leányvállalata és a kapcsolat egyértelmű (cégkivonat alapján), abban az esetben nem szükséges külön alátámasztó dokumentumot csatolni).

    • Egyszerűsített piacfelméréssel alátámasztott eszközbeszerzésre vonatkozóan a gyártók/szállítók/forgalmazók honlapjáról készült képernyőképeket.

    • A gyártási licenc, gyártási know-how beszerzése esetén szabadalmi ügyvivő által kiállított vagyonértékelést is.

    • Csomagolt szoftver beszerzése esetén a http://www.vallalkozzdigitalisan.hu honlapról készült, rendszerdátumot is tartalmazó képernyőképet.

    • A tanácsadással kapcsolatos adatokat a támogatási kérelem adatlapon, külön funkcióban szükséges feltüntetni, melynek formai és tartalmi követelményeit a kitöltőprogram kitöltési útmutatója tartalmazza. A támogatási kérelemhez csatolni szükséges a szolgáltatást nyújtó szervezettel való kapcsolatfelvételt igazoló dokumentumot (pl. aláírt nyilatkozat, visszaigazolt e-mail).

    • Amennyiben a projekt megvalósítása tartalmaz építési engedély köteles ingatlan beruházást, úgy a támogatási kérelem benyújtásának feltétele a jogerős építési engedély megléte.

Önerő

A támogatást igénylőnek legalább a projekt összköltségének az igényelt támogatási összeggel csökkentett részét kitevő önerővel kell rendelkeznie. Az önerő saját forrásból [12] és az államháztartás alrendszereiből származó egyéb támogatásból (pl. támogatott hitelből) állhat [13].

A támogatást igénylő az önerő rendelkezésre állásáról – választása szerint – legkésőbb az első kifizetési igénylés (ideértve az előlegigénylést is) benyújtásakor nyilatkozik.

Támogatás

Támogatás formája

Jelen Felhívás keretében nyújtott támogatás visszatérítendő (kamatmentes) támogatás, mely az eredményességi mérésben bemutatott szempontok alapján részben vagy egészben vissza nem térítendő támogatássá módosulhat.

A visszatérítendő támogatás teljes összege uniós állami támogatási szempontból vissza nem térítendő támogatásnak minősül, függetlenül attól, hogy milyen arányban fordul át ténylegesen vissza nem térítendő támogatássá.

Támogatás összege, mértéke

A támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 70%-a.

Az igényelhető visszatérítendő támogatás összege: minimum 5.000.000 Ft, maximum 150.000.000 Ft.

Lehetséges projektnagyság

Amennyiben a pályázatban igényelt támogatás meghaladja a 10.000.000 Ft-ot, akkor az elszámolható összköltség nem haladja meg a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott, legutolsó két lezárt, teljes üzleti év éves beszámoló szerinti árbevételek átlagának kétszeresét; vagy egyéni vállalkozók esetében a legutolsó két lezárt, teljes üzleti évben az adóalapba beszámított bevételek átlagának kétszeresét.

Amennyiben a támogatást igénylő egy lezárt, teljes üzleti évvel rendelkezik, a legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámoló szerinti árbevétel kétszeresét, vagy egyéni vállalkozók esetében a legutolsó lezárt, teljes üzleti évben az adóalapba beszámított bevétel kétszeresét nem haladhatja meg a projekt elszámolható összköltsége.

Az ily módon meghatározott átmeneti támogatás támogatástartalma az „Állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keret a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatása céljából” című, 2020. március 19-i, C(2020) 1863 final számú európai bizottság közlemény 3.1. szakasza alapján nyújtott egyéb támogatásokkal együtt a támogatást igénylő esetében - a vállalkozás kapcsolt vállalkozásait is figyelembe véve - a (2) és a (3) bekezdésben meghatározott kivétellel nem haladhatja meg a 800 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

Támogatás kifizetése

A támogatás kifizetésével kapcsolatos szabályok:

  • Az előleg mértéke a megítélt visszatérítendő támogatás 100%-a, maximum 150 millió Ft. Az előleg kedvezményezett általi igénylése a támogatói döntés kézhezvételétől – Támogatói okirat hatályba lépésétől – számított 90 napon belül kötelező. Amennyiben a kedvezményezett a fenti határidőn belül nem igényel előleget, az a támogatói okirattól való elállást von maga után.

    Az európai uniós forrásból nyújtott költségvetési támogatások kezelésére kincstári fizetési számlával nem rendelkező kedvezményezett köteles visszafizetni a támogatási előleget, ha nem nyújt be a kifizetett támogatási előleg legalább 60%-ával megegyező mértékű igénylést időközi kifizetésre a támogatási előleg – vagy több részletben történő előlegfolyósítás esetén annak első részlete – kifizetésétől számított 12 hónapon belül. A projekt megvalósítása során legfeljebb 2 kifizetési igénylés nyújtható be.

Projekt ütemezése

A projekt ütemezésével kapcsolatos szabályok:

  • Támogatás a támogatási kérelem benyújtását megelőzően megkezdett projekthez is igényelhető akkor, ha a projektet legkorábban 2020. július 1-én kezdték meg, és a támogatási kérelem benyújtásakor nem minősül fizikailag befejezettnek.

    A projekt részét képező bármely eszköz, szolgáltatás beszerzéséről szóló megrendelés/szerződés, az azokhoz kapcsolódó számla, egyszerűsített számla, előlegszámla vagy előlegbekérő kiállításának, teljesítésének és kiegyenlítésének dátuma nem lehet korábbi 2020. július 1. napnál.

  • A projekt fizikai befejezésére a projekt megkezdését, vagy amennyiben a projekt a Támogatói Okirat hatályba lépéséig nem kezdődött meg, a Támogatói Okirat hatályba lépését követően legfeljebb 18 hónap áll rendelkezésre. A projekt fizikai befejezés napjának a projekt utolsó támogatott tevékenysége fizikai teljesítésének a napja minősül.

  • Egyszeri és többszöri elszámolásra is van lehetőség.

  • A támogatást igénylő projekttel kapcsolatos pénzügyi elszámolása (záró kifizetési igénylés) benyújtásának határideje a fizikai befejezést követő 60 nap, de legkésőbb 2022. december 31. a két időpont közül a korábbi az irányadó.

  • A projektmegvalósítás befejezésének minősül, ha a projekt fizikailag és pénzügyileg is befejezett, valamint a kedvezményezettnek valamennyi támogatott tevékenysége befejezését igazoló és alátámasztó kifizetési igénylését az Irányító Hatóság jóváhagyta és a támogatás folyósítása megtörtént.

Vállalások

A kedvezményezettnek a támogatás visszafizetésének terhe mellett az alábbi vállalásokat kötelezően teljesítenie kell:

  • Fenntartási kötelezettség

    A fenntartási kötelezettség a projekt fizikai befejezését követő 3 évig tart.

    A projekt keretében létrehozott termékeket, szolgáltatásokat a fenntartási időszak végéig kötelező fenntartani [14]. Projekt fizikai befejezésének minősül: az az állapot, amikor a projekt keretében támogatott tevékenységeket a felhívásban és a támogatási szerződésben meghatározottak szerint elvégezték.

  • A kedvezményezettnek projekt szintű elkülönített számviteli nyilvántartást kell vezetnie, a projekttel kapcsolatos minden dokumentumot elkülönítetten kell nyilvántartania, és legalább 2027. december 31-éig megőriznie.

  • A Kedvezményezett a projekt megvalósítása során köteles a hatályos jogszabályokban meghatározott tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségeknek eleget tenni, a projektről és a támogatásról az ott meghatározott módon és tartalommal információt nyújtani.

  • Esélyegyenlőség és környezetvédelmi szempontok érvényesítésével kapcsolatos elvárások

    A kedvezményezett köteles a projektre vonatkozó környezetvédelmi és esélyegyenlőségi jogszabályokat betartani, a projekt által érintett területen a védett természeti és kulturális értékeket megőrizni, a fennálló vagy a beruházás során keletkezett környezeti kárt és az esélyegyenlőség szempontjából jogszabályba ütköző nem-megfelelőséget legkésőbb a projekt megvalósítása során megszüntetni.

    A kiemelt célok és a környezetvédelmi, esélyegyenlőségi és a nők és férfiak egyenlőségét biztosító követelmények részletes ismertetése megtalálható az Általános Útmutató a Felhívásokhoz c. dokumentum (https://www.palyazat.gov.hu/doc/4404) 12. fejezetében.

Eredményesség mérése

Az összköltség maximum 70%-át elérő visszatérítendő támogatás (VT), a támogatott projekt megfelelő teljesítése (projekt megvalósítási időszak), valamint az előre meghatározott – az egy éves fenntartási időszakot követően visszamért - eredményességi célok elérése esetén részben vagy egészben átalakítható vissza nem térítendő támogatássá (VNT).

Eredményesség mérésnek időpontjai

Eredményesség mérésre két alkalommal kerül sor a benyújtott projekt esetében:

1. Az eredményességmérés időpontja: záró kifizetési igénylés elfogadásának időpontjában

Az 1. eredményesség mérés alapján megállapított VT (az elszámolásokban szereplő visszatérítendő támogatás) összegének 30%-a átfordulhat VNT-vé az alábbi feltételek mindegyikének teljesülése esetén:

  • a megvalósítás során legfeljebb 1 alkalommal történik a Kedvezményezettnek felróható okból, a projekt műszaki-szakmai tartalmára, költségvetésére és/vagy megvalósítási helyszínére irányuló szerződésmódosítás (amely nem foglalhatja magában a megvalósítási időszak 18 hónapon túli meghosszabbítását);

  • legfeljebb 3 alkalommal kerül benyújtásra a Kedvezményezett cégkivonatában foglalt adatokra, illetve a kapcsolattartó személyére vonatkozó változás bejelentés;

  • a záró kifizetési igénylés legkésőbb 2022. június 30-ig benyújtásra kerül.

Az 1. eredményesség mérés alapján megállapított VT összegének további 70%-a átfordulhat VNT-vé. Az átfordulási mérték annak függvénye, hogy a pályázó hány pontot ér el az Eredményességi mérési szempontok szerinti értékelés során maximálisan szerezhető 50 pontból.

2. A projekt fizikai befejezését követő első lezárt üzleti év, amely az 1. (Záró) Projekt Fenntartási Jelentésben kerül ellenőrzésre

Eredményességi mérés értékelési szempontok

Az átfordulás teljes körű teljesítéséhez 41 pont elérése szükséges. A részpontok lehetséges maximális összege 50 pont.

Mérési szempontok Pontszám
1) Szakmai vagy üzleti jellegű képzési/továbbképzési/tréning szolgáltatás igénybevétele az IFKA által minősített vagy a MDDÜ által elismert oktatási/szakképzési szolgáltatóktól
A vállalkozás igénybe vett a támogatási összeg megítélése és a projekt lezárásától és a projekt fizikai befejezésétől számított első üzleti év lezárása közötti időszakban valamilyen szakmai vagy üzleti jellegű oktatási/szakképzési/tréning jellegű szolgáltatást az IFKA által minősített vagy az MDDÜ által elismert oktatási/szakképzési szolgáltatóktól.
15
  Nem 0
  Igen, egy szakmai vagy üzleti területről 5
  Igen, több szakmai vagy üzleti területről is 15
2) 1 főre eső személyi jellegű ráfordítás növekedése a bázis évhez képest (%)
Az eredményességmérés időpontját közvetlenül megelőző, utolsó lezárt üzleti év és a támogatási kérelem benyújtását megelőző utolsó lezárt üzleti év (bázis év) beszámolója alapján.
1. PFJ tárgyévi személyi jellegű ráfordítás/bázis év személyi jellegű ráfordítás) x 100
25
  2% és az alatt 0
  2% < x ≤ 5% 5
  5% < x ≤ 10% 10
  10% < x ≤ 15% 15
  15% < x ≤ 20% 20
  20% felett 25
3) A Magyar Divat & Design Ügynökség által működtetett szakmai információs rendszerben történő regisztráció
A Kedvezményezett vállalkozás regisztrált-e a MDDÜ által működtetett szakmai információ- és adatszolgáltatási rendszerbe a projekt fizikai lezárását követő első üzleti év végéig?
10
  Nem 0
  Igen 10
Összesen 50

 

Átfordulás sávozása
(Eredményességi mérés értékelési szempontok alapján)
A fennmaradó 70%
százalékában
41-50 pont 100 %
31-40 pont 80%
21-30 pont 50 %
11-20 pont 40 %
1-10 pont 20 %
0 pont 0 %

 

Eredményesség megállapítása

Az eredményességi mérés értékelési szempontokhoz kapcsolódó, a fentiekben részletezett feltételeknek való megfelelést alátámasztó dokumentumokat az 1. (Záró) Projekt Fenntartási Jelentés keretében szükséges benyújtani. Az 1. (Záró) Projekt Fenntartási Jelentés benyújtását követően kerül sor a projekt eredményességének visszamérésére, és annak eredményeként kerül megállapításra a tényleges visszatérítendő támogatás összege, melyről a kedvezményezett tájékoztatást kap.

A megállapított visszatérítendő támogatás összegét legkésőbb az erről szóló tájékoztatás kedvezményezett általi kézhezvételét követő 180. napig egyösszegben kell visszafizetnie a kedvezményezettnek. Részletfizetésre nincs lehetőség.

A megállapításra kerülő visszafizetési kötelezettség teljes körű teljesítését követően kerülhet csak sor a Záró Projekt Fenntartási Jelentés jóváhagyására.

A projekt akkor tekinthető lezártnak, ha valamennyi vállalt kötelezettség teljesült, a visszatérítendő (kamatmentes) támogatás visszafizetésre került és a kedvezményezett a kötelezettségek megvalósulásának eredményeiről szóló Záró Projekt Fenntartási Jelentést benyújtotta, és azt az irányító hatóság jóváhagyta, valamint a záró jegyzőkönyv elkészült.

Egyéb információk

  • Nem támogathatók azok a támogatást igénylők, amelyek esetében a támogatási kérelemre adott összpontszám nem éri el a minimális 25 pontot, az elérhető 50 pontból.

  • A pályázat forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. A felhívást a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében a Gazdaságfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság hirdeti meg a 1006/2016. (I.18.) számú kormányhatározatban szereplő Éves Fejlesztési Keret alapján.

  • Tervezett keretösszeg: 12 Mrd Ft.

  • További információk a pályázatról: https://www.palyazat.gov.hu/ginop-1214-20-divat-s-dizjnipari-mikro-kis-s-kzpvllalkozsok-modern-zleti-s-termelsi-kihvsokhoz-val-alkalmazkodst-segt-fejlesztsek-tmogatsa-1#