Kiemelt pályázatok

Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása

Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program

Kódszám GINOP-3.2.2-8.2.4-16

A Felhívás vissza nem térítendő támogatás és kedvezményes kamatozású éven túli kölcsön együttes biztosítása révén a vállalkozások hatékonyságát és jövedelemtermelő képességének erősítését kívánja elősegíteni a belső vállalati folyamatok hatékonyságának, a vállalatok közötti üzleti kapcsolatok, a hálózatbiztonság és a szolgáltatások minőségének javításán, a hatékony tudásmenedzsment érdekében a különböző vállalatirányítási és egyéb üzleti (vezetői döntéstámogató és információs, elektronikus iratkezelési, ellátási és ügyfélkapcsolati, csoportmunka, távmunka stb.) rendszerek, megoldások bevezetésén és összehangolásán, a felhőalapú (IaaS, PaaS és SaaS) és egyéb online elérhető üzleti szolgáltatások bevezetésének és használatának ösztönzésén keresztül.

Pályázati időszak

A pályázat beadható 2017.03.08-tól 2019.03.08-ig. (A pályázatok folyamatosan, a beérkezés sorrendjében kerülnek elbírálásra.)

A beérkező támogatási kérelmek a kölcsön rész vonatkozásában az MFB Zrt. által alkalmazott hitelbírálati eljárás keretében kerülnek elbírálásra.

Kedvezményezettek köre

A pályázaton olyan devizabelföldinek minősülő, kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok, valamint egyéni vállalkozók, egyéni cégek és szövetkezetek indulhatnak, amelyek:

  • gazdaságilag potenciálisan életképesek és
  • megfelelnek a mikro-, kis- és középvállalkozásokra vonatkozó alkalmazotti létszám és pénzügyi határértékeknek, és
  • Budapesten és Pest megyén KÍVÜLI régiókban székhellyel, fiókteleppel vagy telephellyel rendelkeznek, valamint
  • minimum 1 lezárt, teljes üzleti évvel rendelkeznek és a legutolsó lezárt, teljes üzleti évben az éves átlagos statisztikai állományi létszámuk minimum 2 fő volt.

További kizáró okok
Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére:

  • amely nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének;
  • amely nem minősül átlátható szervezetnek;
  • amely nehéz helyzetben van;
  • ha a projekt megvalósítása kiemelkedően jelentős kockázatot hordoz;
  • amelynek saját tőkéje negatív volt vagy a törzstőke (alaptőke) jogszabályban előírt legkisebb mértéke alá csökkent a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján;
  • amellyel szemben a pályázat benyújtásának időpontjában a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), illetve elődszervezete, az APEH által indított végrehajtási eljárás van folyamatban;
  • amely mezőgazdasági vállalkozásnak minősül, azaz a legutolsó lezárt, teljes üzleti évben nettó árbevételének több mint 50%-át 01.11-03.22 TEÁOR szám szerinti mezőgazdasági tevékenység teszi ki;
  • amely a korábban nyújtott lejárt vagy nem teljesítő kölcsönnel rendelkezik.

Fenti felsorolás nem teljes körű, csak a leglényegesebb kizáró okokat tartalmazza.

Iparági korlátozások

Nem nyújtható támogatás:

  • olyan vállalkozás részére, amely mezőgazdasági vállalkozásnak minősül, azaz a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámoló szerinti árbevételének (egyéni vállalkozók esetében az adóalapba beszámított bevételének) több, mint 50%-át TEÁOR szerinti mezőgazdasági tevékenység (TEÁOR szám: 01.11-03.22) teszi ki;
  • olyan vállalkozás részére, amelynek fejlesztési igénye az Európai Unióról szóló Szerződés 1. számú mellékletében (Annex I.) szereplő mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével, feldolgozásával vagy forgalmazásával kapcsolatos beruházásokra irányul;
  • a TEÁOR’08 12.00 (dohánytermék gyártása), 19.10-20 (kokszgyártás, kőolaj-feldolgozás), 24.10 (vas-, acél-, vasötvözet-alapanyag gyártása), 30.11-12 (hajó, csónak gyártása) és 33.11-20 (ipari gép, berendezés, eszköz javítása) kód szerinti tevékenységekkel kapcsolatos beruházásokra;
  • lakáscélú épületek építésével, felújításával, bővítésével, lakáscélú épületek akadálymentesítésével kapcsolatos beruházásokra;
  • funkcionálisan önállótlan projekt megvalósítására, azzal, hogy nem tekinthetők funkcionálisan önállónak azok a projektek, amelyek egyazon projekt gyártási vagy műszaki folyamatainak vagy a projekt tárgyának mesterséges felosztása/részekre bontása révén jöttek létre;
  • kizárólag pénzügyi tranzakciót megvalósító, illetve befektetési, továbbértékesítési célú eszközvásárlások és eszközfejlesztések – ideértve az ilyen típusú ingatlanfejlesztéseket is – finanszírozása;
  • olyan elektronikus adatgyűjtési programok vagy megoldások kutatása, fejlesztése vagy a velük kapcsolatos technikai alkalmazások, amelyek célja a fentebb is felsorolt, nem támogatható tevékenységek támogatása, vagy amelynek célja az elektronikus információs hálózatokba való illegális belépés vagy az elektronikus adatok letöltésének elősegítése;

Csekély összegű támogatás esetén:

  • azon támogatást igénylő részére, amely azt mezőgazdasági termékek feldolgozásához vagy forgalmazásához használja fel, amennyiben:
    • a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozás által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre,
    • a támogatás feltétele az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbadás.
  • amely azt elsődleges mezőgazdasági termeléshez használja fel.

Fenti felsorolás nem teljes körű, csak a leglényegesebb iparági korlátozásokat tartalmazza.

Megvalósítás helyszíne

Kizárólag a közép-magyarországi régió (Budapest, Pest megye) területén KÍVÜL megvalósuló fejlesztés támogatható. A projekt több helyszínen is megvalósítható, de ebben az esetben is minden megvalósítási helyszínnek a közép-magyarországi régión kívüli régiókban kell lennie.

A megvalósulási helyszínnek a támogatási kérelem benyújtásáig kell bejegyzésre kerülnie, a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában per- és igénymentesnek kell lennie (kivéve, ha a kedvezményezett az igény jogosultja), továbbá alkalmasnak kell lennie, illetve a projekt eredményeképpen alkalmassá kell válnia a támogatási kérelemben jelzett tevékenység végzésére. A megvalósulási helyszín akkor tekinthető alkalmasnak, ha a projekt tárgyát képező tevékenységek elvégezhetők a helyszínen, a projekt megvalósításhoz biztosított a megfelelő infrastruktúra.

A megvalósítás helyszínére vonatkozóan a kedvezményezettnek a vonatkozó hatósági engedéllyel/engedélyekkel rendelkeznie kell, azokban az esetekben, amikor a támogatásból megvalósuló fejlesztés engedélyköteles tevékenységhez kapcsolódik.

A beszerzett eszközöket, immateriális javakat a megvalósítás helyszínéül szolgáló ingatlanra (székhelyre, telephelyre, vagy fióktelepre) kell számvitelileg aktiválni. Hardver és szoftver eszközök beszerzése esetén a megvalósulási helyszínnek az a telephely vagy fióktelep minősül, amelyre a beszerzett eszközök számvitelileg aktiválásra kerülnek. A támogatott fejlesztéseket (beleértve az informatikai fejlesztéseket) a támogatást igénylő köteles a megvalósítás helyszínén üzemeltetni.

Munkavállalók tényleges a projekthelyszínen történő foglalkoztatásnak igazolására szolgáló dokumentumok, amelyek egyikének rendelkezésre állása a munkajogi iratokkal együtt igazolja a foglalkoztatást:

  • a projektben foglalkoztatott munkavállalók a projekttel azonos megyében, vagy a megvalósítás helyszínéhez képest napi munkába járással elérhető távolságban lévő állandó/ideiglenes lakcímének igazolása, vagy
  • a munkába járás dokumentumainak, egyéb, a foglakoztatáshoz kapcsolódó személyi jellegű költségek felmerülésének igazolása munkahelyi beléptető, biztonsági rendszerek naplóinak/felvételeinek rendelkezésre állása.

A pályázó szerződéses kötelezettsége, hogy a projektet, a támogatási szerződésben megjelölt megvalósítási helyszínen megvalósítja, és azt a fenntartási időszak alatt, ugyanezen a helyen fenntartja, illetve üzemelteti.

Olyan esetekben, amikor a projekt keretében nem helyhez kötött eszköz kerül beszerzésre, berendezések, infokommunikációs technológia (IKT) eszközök) – kivéve a helyhez kötött informatikai eszközök, pl. szerver, rack szekrény, nagyteljesítményű nyomtató/szkenner stb. – a kedvezményezett abban az esetben is eleget tesz szerződéses kötelezettségének, ha a nem helyhez kötött eszközt, a pályázatra vonatkozó régióban található, cégkivonatban bejegyzett székhelyére/telephelyére/fióktelepére aktiválja, függetlenül attól, hogy az eszközzel ideiglenesen más országrészben folytat tevékenységet.

Támogatható tevékenységek köre

A pályázat keretében két célterületre lehet együttesen vagy külön-külön támogatási kérelmet benyújtani:

  • Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések támogatása - on-premise vagy in house módon, vagyis vállalkozáson belül történt üzleti IKT rendszer, illetve alkalmazás bevezetés (helyben telepített saját szoftver bevezetése).
  • Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) és egyéb online vállalati szolgáltatások, megoldások terjesztése és bevezetése a kkv-k körében (felhőalapú szolgáltatások bevezetése).

Mindkét célterület esetében azon üzleti IKT megoldások támogathatóak, melyek az alábbi funkcionális területekre vonatkoznak:

  1. Vállalati CRM, értékesítés terület;
  2. Gyártási terület;
  3. Humán erőforrás menedzsment és bérszámfejtés;
  4. Kontrolling és döntéstámogatás;
  5. Beszerzési, logisztikai terület;
  6. Táv- és csoportmunka támogatás;
  7. Pénzügyi, számviteli terület;
  8. Internetes értékesítés (Vállalati webáruház)
  9. Internetes megjelenés (Vállalati portál);
  10. Munkafolyamat-irányítási megoldás (workflow);
  11. Elektronikus iratkezelési megoldás;
  12. Tudásmenedzsment specializált megoldás.

Kizárólag a helyben telepített saját szoftver esetében az alábbi üzleti IKT megoldások támogathatóak:

  1. Adott funkcionális területhez kapcsolódó mobil technikát használó rendszer/megoldás;
  2. Térinformatikai és földrajzi információs (GIS) specializált rendszer;
  3. RFID technológiát alkalmazó specializált rendszer.

Kizárólag a felhőalapú szolgáltatások esetében az alábbi üzleti IKT megoldások támogathatóak:

  1. Online (elektronikus) fizetési megoldás;
  2. Szolgáltatásmenedzsment.

Egy támogatási kérelem keretében több funkcionális területre irányuló fejlesztéssel is lehet pályázni az alábbiak figyelembe vételével:

  • az 1-17. funkcionális területekből legalább két funkcionális terület kell, hogy kiválasztásra kerüljön;
  • a helyben telepített saját szoftver bevezetése esetében 8-15. funkcionális terület csak az 1-7. funkcionális terület közül választott támogatható tevékenységgel együtt pályázható;
  • a felhőalapú szolgáltatások bevezetése esetében 9-12 és 16-17. funkcionális terület csak az 1-8 funkcionális terület közül választott támogatható tevékenységgel együtt pályázható;
  • a 8. Internetes értékesítés (Vállalati webáruház) és a 9. Internetes megjelenés (Vállalati portál) funkcionális területek együttesen nem pályázhatóak (vállalati webáruházhoz vagy vállalati portálhoz kapcsolódó mobileszközökre történő optimalizációval kapcsolatos tevékenységek, költségek csak a 8. vagy 9. funkcionális területen támogathatók, a 13-as alatt nem).

Meglévő informatikai rendszer esetén a fenti funkcionális területekkel való modulbővítésre, vagy meglévő, de korszerűtlenné vált rendszer teljes cseréjére is van lehetőség pályázni, az alábbi továbbfejlesztések azonban nem támogathatók:

  • meglévő, adott típusú rendszer felhasználószám bővítése;
  • meglévő webáruház vagy honlap esetén kizárólag tartalomfrissítés, arculat átalakítás;
  • meglévő rendszer, saját rendszer vagy felhőalapú megoldás által lefedett terület kiegészítése (add-on);
  • a hibrid projektek, azaz helyben telepített és felhő alapú megoldást is tartalmazó fejlesztések, támogathatók, de ugyanazon funkcionális terület vagy csak helyben telepített, vagy csak felhő alapú rendszerben valósítható meg;
  • meglévő, adott típusú rendszer verziófrissítése (csak önmagában az adott üzleti IKT megoldás CMS-ének átnevezése is ennek minősül).

A helyben telepített saját szoftver bevezetése célterületre (is) irányuló projekt keretében csak a pályázati felhívás mellékletét képező TESZOR listán feltüntetett TESZOR szám alá tartozó szoftverek kerülhetnek beszerzésre.

Elszámolható költségek:

I. A beruházáshoz kapcsolódó költségek (csekély összegű támogatásként)

A projekt keretében a szakmai megvalósítók számára azon szükséges és elengedhetetlen tárgyi eszközök és immateriális javak beszerzésére van lehetőség, melyek közvetlenül kapcsolódnak a projekt szakmai tevékenységének ellátásához, a projekt céljának eléréséhez.

  • Csak helyben telepített saját szoftver bevezetése célterületre vonatkozó fejlesztés / (rész)projekt esetén az immateriális javak beszerzésének költsége (üzleti alkalmazás, szoftver licensz díjak) számolható el.

    A kedvezményezettnek a beszerzett szoftver eszközöket teljes egészében aktiválnia kell a megvalósítás helyszínén. Az egy üzleti IKT megoldásra jutó felhasználói szoftverlicenszek száma nem lehet magasabb, mint a támogatást igénylő szervezet létszáma a kérelem beadásának pillanatában.

    A beszerzésre kerülő szoftverek költségének a helyben telepített saját szoftver bevezetése célterületre vonatkozó összes elszámolható költség minimum 40%-át el kell érniük.

  • Mindkét célterületre vonatkozó fejlesztés / (rész)projekt esetén az alábbi eszközbeszerzéssel kapcsolatos költségek (szakmai megvalósításhoz kapcsolódó IT és telekommunikációs eszközök költségei) számolhatók el:
    • közvetlenül a megvalósításhoz rendelhető hardver eszközök bekerülési értéke (a beszerzésre kerülő eszközök vételárának egyenként minimum nettó 30.000 Ft összegűnek kell lenniük);
    • közvetlenül a megvalósításhoz rendelhető hálózati eszközök bekerülési értéke;
    • közvetlenül a megvalósításhoz rendelhető okostelefonok és tabletek bekerülési értéke.
  • Felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterület esetén az alábbi kliensoldali hardver, hálózati és mobil eszközök költségei számolhatók el:
    • személyi számítógépek (PC-k) / laptopok / notebook-ok;
    • nyomtatók / szkennerek;
    • routerek / switch-ek;
    • okostelefonok / tabletek.

    A beszerzésre kerülő (hardver) eszközök összes költsége nem haladhatja meg az összes elszámolható költség 20%-át. A kliensoldali hardver eszközök száma (kategóriánként) nem lehet magasabb, mint a támogatást igénylő szervezet létszáma a projekt megvalósítási hely(ek)en a kérelem beadásának pillanatában. Az okostelefonok és tabletek mennyisége együttesen nem haladhatja meg a támogatást igénylő szervezet támogatási kérelem beadásakor meglévő létszámának maximum 50%-t vagy az elszámolható költségek maximum 10%-t, ahol a szigorúbb feltétel a mérvadó. További korlát, hogy az okostelefonok és tabletek beszerzési ára darabonként nem lehet magasabb, mint nettó 120 000 Ft.

    Főszabály szerint csak új, kereskedelmi forgalomban, vagy gyártótól beszerezhető, első üzembe-helyezésű gépek, technológiai berendezések, eszközök beszerzése támogatható.

II. Szakmai tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatások költségei (mikro-, kis- és középvállalkozás részére tanácsadáshoz nyújtott támogatás jogcímen)
  • A helyben telepített saját szoftver bevezetése célterületre vonatkozó fejlesztés / (rész)projekt esetén az alábbi szakértői szolgáltatások költségei számolhatók el:
    • vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelmi rendszerek, megoldások, bevezetéséhez kapcsolódó szolgáltatások (specifikációk elkészítése, tanácsadás, testre szabás, telepítés, konfigurálás, tesztelés, integráció, migráció) költségei,
    • vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelmi rendszerek, megoldások, implementálásához igénybevett oktatás, betanítás illetve a kapcsolódó e-learning tananyagok igénybevételének költségei,
    • vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelmi rendszerek, megoldások, implementálásához igénybevett IT és telekommunikációs eszközök kapcsán felmerült szaktanácsadás költségei.

    Nem részesülhet támogatásban az a támogatást igénylő, aki olyan szállítóval köt szerződést, aki nem vállalja, hogy az implementáláshoz kapcsolódóan oktatást, betanítást nyújt a megrendelőnek, vagy az általa szállított produktumhoz nem biztosít legalább a fenntartási időszak végéig magyar nyelven elérhető terméktámogatást.

    A beszerzésre kerülő szakértői szolgáltatások összes költségének a helyben telepített saját szoftver bevezetése célterületre jutó összes elszámolható költség minimum 10%-ának kell lennie és nem haladhatja meg a helyben telepített saját szoftver bevezetése célterületre jutó összes elszámolható költség 50%-át.

  • A felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterületre vonatkozó fejlesztés / (rész)projekt esetén az alábbi költségek számolhatók el:
    • szakértői szolgáltatások költségei (maximum a felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterületre jutó összes elszámolható költség 25%-áig)
      • felhőalapú és egyéb online üzleti megoldások bevezetéséhez kapcsolódó infokommunikációs szolgáltatások (specifikációk elkészítése, tanácsadás, testre szabás, telepítés, konfigurálás, tesztelés, integráció, migráció) költségei; valamint
      • felhőalapú és egyéb online üzleti megoldások implementálásához igénybevett oktatás és betanítás illetve a kapcsolódó e-learning tananyagok igénybevételének költségei.
    • igénybevett infokommunikációs szolgáltatás költségei

      A felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterület részében felsorolt, illetve azokhoz kapcsolódó felhőalapú és egyéb online üzleti megoldások szolgáltatásbérleti díja legfeljebb 22 hónapig tartó időtartamban. A bérelt egy felhőalapú, egyéb online üzleti megoldásra / szolgáltatásra jutó felhasználók száma nem lehet magasabb, mint a támogatást igénylő szervezet létszáma a kérelem beadásának pillanatában.

      Nem részesülhet támogatásban az a támogatást igénylő, aki olyan szállítóval köt szerződést, aki nem vállalja, hogy az implementáláshoz kapcsolódóan oktatást, betanítást nyújt a megrendelőnek, vagy az általa bevezetett szolgáltatáshoz nem biztosít legalább a fenntartási időszak végéig magyar nyelven felhasználói támogatást.

  • Mindkét célterület esetén elszámolható költségnek minősülnek a kötelezően előírt nyilvánosság biztosításának költségei (a projekt összes elszámolható költségének 0,5%-ig)


Összefoglaló táblázat az elszámolható költségekről és a vonatkozó költségkorlátokról:

Költségtípus Korlátok
Mértéke a célterületre jutó összes elszámolható költségre vetítve (%) Elszámolható költség összege (Ft)
1. Helyben telepített saját szoftver bevezetése célterület esetén
1.1. Immateriális javak beszerzésének költsége Min 40% - Max 90% -
1.2. Eszközbeszerzés költségei Max 20% Hardverek minimum nettó 30.000 Ft/db
Okostelefonok és tabletek max nettó 120.000 Ft/db
1.3. Szakértői szolgáltatások költségei Min 10% - Max 50% Tanácsadás: max nettó 96.000 Ft/embernap
2. Felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterület esetén
2.1. Igénybevett infokommunikációs szolgáltatás költségei - Max. 22 hónapra jutó szolgáltatásbérleti díj
2.2. Eszközbeszerzés költségei Max 20 % Hardverek minimum nettó 30.000 Ft/db
Okostelefonok és tabletek max nettó 120.000 Ft/db
2.3. Szakértői szolgáltatások költségei (a szolgáltatásbérleti díjat kivéve) Max 25 % Tanácsadás: max nettó 96.000 Ft/embernap
3. Mindkét célterület esetén
3.1. Kötelezően előírt nyilvánosság biztosításának költségei Max 0,5 % -

Nem elszámolható költségek:

Nem elszámolható mindazon költség, amely nincs alátámasztva 1 db árajánlattal és nem szerepel az elszámolható költségek között, különösen:

  • terjesztés céljából készülő reklámtárgyak és ajándéktárgyak költségei, (például: ajándéktáska, irodaszer jellegű kisajándékok, ajándék bögre, pólók stb.);
  • grafikai tervezési, formatervezési és fordítási költségek;
  • a támogatást igénylő önmagától, közvetlen vagy közvetett tulajdonosaitól, vezető tisztségviselőitől, vezető állású munkavállalójától, illetve (amennyiben alkalmazandó) e személyek közeli hozzátartozóitól, valamint e személyek vagy közeli hozzátartozóik tulajdonában álló vállalkozástól, továbbá a 651/2014/EU rendelet 1. sz. melléklete alapján meghatározott partner és/vagy kapcsolt vállalkozásától történő beszerzések, és igénybe vett szolgáltatások bekerülési értéke, illetve mindezen személyek visszterhes közreműködésével megvalósítandó beszerzések bekerülési értéke;
  • garanciális költségek, kamatköltségek (kamat- és kamatjellegű költségek);
  • a támogatást igénylőnél meglévő termelőkapacitások telephelyen belüli, illetve más telephelyre történő áttelepítési költsége;
  • franchise díj, terméktámogatási díj, kiszállási díj, jogszabály-frissítési díj;
  • a támogatási kérelem benyújtása előtt felmerült költségek;
  • előkészítési célú tevékenység költségei (például: támogatási kérelem készítés, végrehajtás menedzsment, kifizetési igénylés összeállítása, engedélyezési és kiviteli tervek készítése, megvalósíthatósági tanulmány készítése, közjegyzői díj);
  • host-ok és hostess-ek bér- és személyes költségei, parkolás biztosítása, étkezés és egyéb személyes jellegű költségek, napidíj;
  • reprezentációs költségek;
  • saját teljesítésként az adott cég saját finanszírozású – NAV normák szerint figyelembe vett – utazási költségei;
  • működési és általános költségek (rezsi);
  • levonható ÁFA;
  • termelési és/vagy szolgáltatási jellegű licenc, know-how éves ismétlődő (megújítási, forgalom utáni) díja, valamint a nem termelési és/vagy szolgáltatási jellegű know-how vásárlása a szoftverek kivételével;
  • informatikai eszközök felújítási, karbantartási költsége;
  • amennyiben a támogatást igénylő olyan termékhez/szolgáltatáshoz igényel támogatást, amelyet saját maga is el tud(na) végezni;
  • rendszer bevezetés esetén az olyan szállítótól/árajánlatadótól történő beszerzés, aki vagy amely nem rendelkezik az érintett funkcionális területek (lásd 3.1 rész) vonatkozásában területenként legalább 3 db tényleges (működő) referenciával. (kivéve a GINOP 3.2.1 projektben létrehozott voucher rendszerben megtalálható (minősített) infokommunikációs üzleti megoldás, rendszer, felhőszolgáltatás megrendelése esetén).

Amennyiben a benyújtott támogatási kérelem nem elszámolható költségeket tartalmaz, csökkentett támogatás odaítélésére abban az esetben van lehetőség, ha a projekt a csökkentést követően is megfelel a Felhívás feltételeinek, és a csökkentés nem befolyásolja érdemben a projekt eredeti célját, nem veszélyezteti annak megvalósítását.

Amennyiben a projekt összköltsége csökkentésére kerül sor, úgy a visszatérítendő támogatást is arányosan csökkenteni szükséges az eredeti támogatási mértéknek megfelelően. A módosított vissza nem térítendő és pénzügyi eszköz támogatás összege a Támogatási Okiratban kerül feltüntetésre.

Árajánlatokkal kapcsolatos fontos szabályok:

  • A pályázónak a beszerzés tárgya vonatkozásában legalább 1 független árajánlatot be kell kérnie az adott tevékenységre annak alátámasztása érdekében, hogy az adott beszerzés ellenértéke a piaci áraknak megfelelő mértékben került meghatározásra.
  • A szolgáltató kiválasztására a pályázó a szerződés tárgya szerinti tevékenységi területen tapasztalattal rendelkező szolgáltatóktól köteles egyidejűleg, írásban (e-mailben, faxon, vagy postai úton) árajánlatot kérni. Az ajánlattételre történő felkérésnek és a beérkezett ajánlatoknak legalább az alábbi adatokat kell tartalmaznia:
    • a feladat meghatározása olyan részletezettséggel, amely alapján szakmailag és pénzügyileg megalapozott ajánlat nyújtható be;
    • annak ismertetését, hogy mely feltételek fennállása esetén alkalmas az ajánlatot tevő szolgáltató a szerződés teljesítésére;
    • ajánlatok értékelésének szempontjai és módszere.
  • A pályázó azzal a szolgáltatóval köt szerződést, amelyik az adott szolgáltatói piacon a legjobb ár-minőség (azonos szakmai tartalmú ajánlatok esetén a kedvezőbb árú) arányt ajánlja – kellő gondot fordítva az összeférhetetlenség elkerülésére –, az átláthatóság és a potenciális ajánlattevőkkel való egyenlő elbánás elveivel összhangban. A beszerzési eljárásnak átláthatónak, azaz minden mozzanatában dokumentáltnak kell lennie, a dokumentációnak tartalmaznia kell az árajánlatkéréseket, valamint azok kiértékelését.
  • A fent leírt beszerzések esetére meghatározott eljárás lefolytatását a helyszíni ellenőrzés során fenti eljárás dokumentációjának bemutatásával kell igazolni. A fenti eljárást valamennyi az adott körbe tartozó, részben vagy egészben támogatás terhére kötött beszerzési (szolgáltatási) szerződés megkötéséhez alkalmazni kell.

Beruházásra vonatkozó szabályok

A csekély összegű támogatás esetén az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére Magyarországon az adott évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi évben odaítélt csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 200 000 eurónak (közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző, egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások esetén a 100 000 eurónak) megfelelő forintösszeget.

A kis- és középvállalkozás részére tanácsadáshoz nyújtott támogatás keretében a külső szakértő által nyújtott tanácsadási szolgáltatás költsége számolható el azzal, hogy az érintett szolgáltatás nem lehet folyamatos vagy időszakosan visszatérő tevékenység és nem kapcsolódhat a vállalkozás szokásos működési költségeihez (pl. folyamatos adótanácsadáshoz, rendszeres jogi szolgáltatáshoz vagy hirdetéshez).

Támogatás összege, mértéke

Támogatás összege:

A pályázat keretében nyújtott támogatás pénzügyi eszközzel kombinált vissza nem térítendő támogatásnak minősül.

A vissza nem térítendő támogatás összege: minimum 1 millió Ft, maximum 24 millió Ft lehet, ha mind a két célterületet egyaránt érintő támogatási kérelemről van szó.

  • A helyben telepített saját szoftver célterületet érintő (rész)támogatási kérelem esetén a maximális támogatás a Maximális támogatási összeg kalkulátor által meghatározott összeg lehet, de maximum 16 millió Ft.
  • A felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterületet érintő (rész)támogatási kérelem esetén a maximális támogatás a Maximális támogatási összeg kalkulátor által meghatározott összeg lehet, de maximum 8 millió Ft.

A kölcsön összege: minimum 1,25 millió Ft, maximum 37,5 millió Ft lehet, utóbbi csak akkor, ha mind a két célterületet egyaránt érintő támogatási kérelemről van szó.

  • A helyben telepített saját szoftver bevezetése célterületet érintő (rész)támogatási kérelem esetén a maximális kölcsön összeg 25 millió Ft lehet.
  • A felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterületet érintő (rész)támogatási kérelem esetén a maximális kölcsön összege 12,5 millió Ft lehet.

A támogatott kölcsön jellemzői:

Kölcsön típusa: Éven túli beruházási kölcsön és/vagy éven túli forgóeszköz kölcsön és/vagy immateriális javakra nyújtott kölcsön.
Kamat: 1% / év
Kezelési költség: Nem kerül felszámításra.
Rendelkezésre tartási jutalék: Nem kerül felszámításra.
Előtörlesztési díj: Nem kerül felszámításra.
Késedelmi kamat: A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:48 §-ában meghatározott mértékű késedelmi kamat.
Szerződésmódosítás díja: Nem kerül felszámításra.
Egyéb költségek:

A hitelkérelem bírálatával, a kölcsönszerződés megkötésével és az MFB Zrt. által kezdeményezett módosításával, valamint a kölcsön folyósításával összefüggésben nem számítható fel díj, kivéve az, amely harmadik felet illet (pl. értékbecslői, közjegyzői díj).

A követelésbehajtás költségei felszámíthatók.

A kölcsön a pályázó által a fenntartási időszak végét követően bármikor előtörleszthető anélkül, hogy az a kölcsön kondícióinak romlását, vagy terheinek, költségeinek növekedését eredményezné.

A kölcsön futamideje: A kölcsönszerződés megkötésétől számított legfeljebb 8 év.
Rendelkezésre tartási idő: A projekt fizikai befejezésétől számított legfeljebb 12 hónap, de nem lehet több, mint a Kölcsönszerződés megkötésétől számított legfeljebb 36 hónap.
Türelmi idő: A rendelkezésre tartás végétől számított max. 6 hónap, de max. a szerződéskötéstől számított 42 hónap.
Támogatás mértéke:

A vissza nem térítendő támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 35%-a lehet, kivéve, ha a pályázó a GINOP-3.2.1-16 projekt keretében megszerezte a „Digitálisan felkészült vállalkozás” minősítést és a GINOP-3.2.1-16 projektben létrehozott voucher rendszerben megtalálható valamely (minősített) infokommunikációs üzleti megoldást/rendszer megrendelte, ebben az esetben az összes elszámolható költség 40%-a.

A visszatérítendő támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 55%-a lehet, kivéve, ha a pályázó a GINOP-3.2.1-16 projekt keretében megszerezte a „Digitálisan felkészült vállalkozás” minősítést és a GINOP-3.2.1-16 projektben létrehozott voucher rendszerben megtalálható valamely (minősített) infokommunikációs üzleti megoldást/rendszer megrendelte, ebben az esetben az összes elszámolható költség 50%-a.

A visszatérítendő támogatás összege meg kell, hogy haladja a vissza nem térítendő támogatás összegét.

Lehetséges projektnagyság:

A projekt elszámolható összköltségének maximuma 75 millió Ft lehet, de nem lehet több, mint a támogatást igénylőnek a támogatási kérelem benyújtását megelőző teljes lezárt üzleti év árbevételének 50%-a.

A projektjavaslat csökkentett elszámolható összköltséggel, vagy csökkentett támogatási összeggel történő támogatására kell javaslatot tenni, ha a projektjavaslat tervezett elszámolható költségei között olyan költségtétel szerepel, amely nem elszámolható, nem szükséges a projekt céljának teljesítéséhez vagy aránytalanul magas.

A műszaki, szakmai tartalom csökkenése esetén – a csökkenés mértékétől függetlenül – az elszámolható költség és a támogatás valamint a kölcsön összege arányosan csökkentésre kerül az érintett tulajdonságtól vagy képességtől való elmaradás arányában.

Projekt ütemezése

A projekt ütemezésével kapcsolatos szabályok:

  • A projekt megvalósítása a benyújtást követő napon saját felelősségre megkezdhető. Felhívjuk ugyanakkor a pályázók figyelmét, hogy nem nyújtható támogatás a támogatói döntés napján fizikailag már lezárt (befejezett), vagy teljes mértékében (fizikailag és pénzügyileg is) végrehajtott (befejezett) beruházás finanszírozására.
  • A projekt fizikai befejezésére a projekt megkezdését vagy amennyiben a projekt a Támogatói Okirat hatályba lépéséig nem kezdődött meg, a Támogatói Okirat hatályba lépését követően legfeljebb 24 hónap áll rendelkezésre.
  • A támogatást igénylő projekttel kapcsolatos pénzügyi elszámolása (záró kifizetési igénylés) benyújtásának határideje a fizikai befejezést követő 90 nap, de legkésőbb 2021. március 31.

Finanszírozás

A projekt finanszírozásával kapcsolatos szabályok:

  • A kedvezményezettnek legalább a projekt összköltségének 10%-át (a projekt összköltségének az igényelt támogatási összeggel, illetve a kölcsönnel csökkentett részét) kitevő önerővel kell rendelkeznie. Az önerő saját forrásból és az államháztartás alrendszereiből származó egyéb támogatásból (pl. támogatott hitelből) állhat.

    A saját forrás rendelkezésre állását a támogatási kérelem benyújtásakor a támogatást igénylőnek nyilatkozattal, majd a kölcsönszerződés megkötése előtt a támogatást igénylő számlavezető hitelintézete által kiállított igazolással, illetve bankszámlakivonattal, míg legkésőbb az első kifizetési és kölcsönfolyósítási igénylés benyújtásakor (ideérve az előlegigénylését is) például számlapénzzel, bankbetéttel, értékpapírral, bankhitellel, tagi kölcsönnel, tőkeemeléssel, zártvégű pénzügyi lízinggel, stb. kell igazolni.

  • Az igénybe vehető támogatási előleg maximális mértéke a megítélt, vissza nem térítendő támogatás legfeljebb 50%-a, de legfeljebb 24 millió Ft.

    Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a támogatási előleg – vagy több részletben történő előlegfolyósítás esetén annak első részlete – kifizetésétől számított 12 hónapon belül időközi kifizetés igénylést szükséges benyújtani és az előleg folyósításától számított 3 éven belül, de legkésőbb a záró kifizetési igénylésben az előleggel elszámolni.

  • Kis támogatástartalmú számlák összesítőjével történik azon forintban kiállított számlák elszámolása, amelyek alapján az igényelhető utófinanszírozott támogatás nem haladja meg az 500 000 Ft-ot.

Közbeszerzési kötelezettség

A felhívás alapján a pénzügyi eszközzel kombinált vissza nem térítendő támogatás esetében a közbeszerzésekről szóló, 2015. évi CXLIII. törvény (továbbiakban: Kbt.) 5. § (3) bekezdése alapján közbeszerzési kötelezettség nem áll fenn.

Biztosítékok

A vissza nem térítendő támogatás vonatkozásában:

  • A pályázó a vissza nem térítendő támogatás vonatkozásában biztosíték nyújtására kötelezett, amelynek formája lehet:
    • garanciavállaló nyilatkozat,
    • ingatlan jelzálogjog,
    • garanciaszervezet által vállalt kezesség,
    • biztosítási szerződés alapján kiállított – készfizető kezességvállalást tartalmazó – kötelezvény.

    A biztosítéki értéknek fedeznie kell legalább a kifizetési igénylésben igényelt, továbbá a már kifizetett támogatás (beleértve az előleget is) együttes összegét.

  • Nem köteles biztosítékot nyújtani kérelemre az a kedvezményezett, amely rendelkezik legalább egy lezárt, teljes (12 naptári hónapot jelentő) üzleti évvel, és a támogatási kérelem benyújtásakor szerepel a NAV által közzétett köztartozásmentes adózói adatbázisban.

A kölcsön vonatkozásában az MFB Zrt. a vissza nem térítendő támogatásoktól eltérő biztosítékot ír elő a 1018/2016 (I.22.) Korm. határozat alapján.

Az elvárt fedezettség mértéke:

  • új gép/berendezés vásárlás esetén elégséges a megvásárolt gép/berendezés fedezetként,
  • a fenti pontba nem tartozó hitelcél esetén az elvárt fedezettség a tőkekitettség 50%-a a befogadási értékből számítva.

A projekt tárgyát képező tárgyi eszközt kötelező a fedezeti körbe bevonni. A projekt tárgya a futamidő végéig az MFB Zrt. jóváhagyása nélkül nem idegeníthető el.

Az alábbi biztosítéki formák fogadhatók el:

  • ingatlan jelzálog,
  • ingó jelzálog,
  • fizetési számla követelésen alapított óvadék,
  • tulajdonos készfizető kezessége,
  • egyéb természetes vagy jogi személy készfizető kezessége,
  • hitelintézet által vállalt garancia.

Vállalások

  • Fenntartási kötelezettség: A támogatást igénylőnek vállalnia kell, hogy a fenntartási időszak végéig (a projektmegvalósítás befejezésétől számított 3 évig) a projektet fenntartja és működteti azt, valamint a folyósított teljes kölcsönösszeget a kölcsönszerződésben foglalt feltételeknek megfelelően törleszti. A támogatási kérelemben a helyben telepített saját szoftver bevezetése célterületen elnyert támogatással megvalósított rendszert/rendszereket, a fenntartási időszakban a kedvezményezettnek üzletszerűen működtetnie kell, azok töltöttségének folyamatosnak kell lennie. A felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterületen bevezetett üzleti szolgáltatásokat a fenntartási időszakban a kedvezményezettnek folyamatosan igénybe kell vennie.
  • Adatszolgáltatási kötelezettség: A megvalósítás és a fenntartás időszakában a kedvezményezett a projekt megvalósulásáról köteles adatot szolgáltatni. A kötelező vállalás nem teljesítése szankcionálásra kerül.
  • Foglalkoztatási kötelezettség: A támogatást igénylőnek vállalnia kell, hogy a projektmegvalósítás helyszínén – több megvalósulási helyszín esetén együttesen – legalább 1 fő (éves átlagos statisztikai létszámot kitevő) állandó foglalkoztatottat legkésőbb a projekt megkezdésétől a fenntartási időszak végéig bizonyítható módon alkalmaz, illetve azok munkaszerződését és munkaköri leírását az esetleges ellenőrzések kapcsán bemutatja.
  • Üzemi eredmény növekedése: A projektmegvalósítás befejezési évét közvetlenül követő 2. üzleti évben a kedvezményezett üzemi (üzleti) tevékenység eredmény növekedésének el kell érnie a támogatási kérelem keretében elnyert vissza nem térítendő támogatás értékének legalább 25%-át. A bázisév a támogatási kérelem benyújtását megelőző lezárt teljes üzleti év.
  • Elektronikus értékesítésből származó éves nettó árbevétel növekedése: A projektmegvalósítás befejezési évét közvetlenül követő 2. üzleti évben az elektronikus értékesítésből származó éves nettó árbevétel növekedésének (vállalkozói adóalapba beszámított bevételének) el kell érnie a támogatási kérelem keretében elnyert vissza nem térítendő támogatás értékének legalább 120%-át. Ebben az esetben a kedvezményezett a projektmegvalósítás befejezését követő évtől kezdődően az elektronikus értékesítésből származó éves nettó árbevételét külön főkönyvi számlaosztályon köteles vezetni (SZJA törvény hatálya alá eső egyéni vállalkozóknak külön nyilvántartást kell vezetniük az elektronikus értékesítésről). A bázisév a támogatási kérelem benyújtását megelőző lezárt teljes üzleti év.

Az üzemi eredmény növekedése és az elektronikus értékesítésből származó éves nettó árbevétel növekedése közül a pályázónak az egyik vállalást kell kötelezően teljesítenie.

Egyéb információk

  • Nem támogatható az a pályázó, amely pályázata a tartalmi értékelés során nem ér el legalább 40 pontot.
  • A beérkező támogatási kérelmek a kölcsön rész vonatkozásában az MFB által alkalmazott hitelbírálati eljárás keretében kerülnek kiválasztásra.
  • Amennyiben a projektgazda vagy elődszervezete a korábbi időszakban (GOP, KMOP), vagy a GINOP más konstrukciójának (pl. 1.2.1, 1.2.2, 1.2.3, 1.3.3) keretében, már támogatásban részesült adott infokommunikációs (funkcionális) (cél)területre irányuló fejlesztésben, és ha annak a projektnek még tart a fenntartási időszaka, jelen konstrukció keretében ugyanarra vonatkozó (cél)terület nem támogatható.
  • Egy támogatást igénylő, egy adott projektre vagy annak részére az adott telephelyen a GINOP keretében meghirdetett különböző vissza nem térítendő támogatást nyújtó felhívások közül csak egy felhívásra nyújthat be támogatási kérelmet. Ha az adott projektre vonatkozó támogatási kérelme elutasításra vagy kizárásra került, vagy a döntés előtt azt a támogatást igénylő visszavonta, akkor ugyanazon projekt vonatkozásában ismét igényelhető támogatás vagy benyújtható más felhívásra. Kivétel ez alól, ha a projekt már megkezdett, vagy ha az elutasítás indoka alapján egyértelmű, hogy a projekt nem támogatható. Amennyiben az adott telephelyen megvalósuló, adott projekt több, a GINOP keretében meghirdetett vissza nem térítendő támogatást nyújtó felhívásra került benyújtásra, a legkorábban benyújtott adott projekt kerül leértékelésre, a többi jogosulatlanság miatt elutasításra kerül.
  • Tervezett keretösszeg: 48,2 Mrd Ft. A vissza nem térítendő támogatás összege: 21,2 Mrd Ft, míg a visszatérítendő támogatás összege 27 Mrd Ft. A támogatott pályázatok várható darabszáma: 4800 db.
  • További információk a pályázatról: https://www.palyazat.gov.hu/ginop-322-824-16-vllalati-komplex-infokommunikcis-s-mobilfejlesztsek-felhalap-online-zleti-szolgltatsok-terjesztsnek-tmogatsa-1